ایران تاسیسات پارچین را برای مخفی کردن از دید ماهواره‌ها با پلاستیک صورتی پوشانده

همزمان با پایان بی‌نتیجه‌ی گفتگوی نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منابع غربی می‌گویند ایران برای مخفی کردن تاسیسات پارچین از دید ماهواره‌ها بر روی این محوطه پلاستیک صورتی کشیده است.

پایگاه نظامی پارچین به یکی از موضوع‌های محوری اختلاف جمهوری اسلامی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبدیل شده است. آژانس پیش از گفتگو با نمایندگان ایران در روز جمعه (۲۴ اوت/ ۳ شهریور) دسترسی به این تاسیسات را یکی از اولویت‌ها خود عنوان کرده بود.

هشت ساعت گفتگوی بی‌نتیجه

تازه‌ترین دور گفتگو بر سر فعالیت‌های مناقشه‌برانگیز اتمی جمهوری اسلامی روز جمعه در حالی به پایان رسید که نمایندگان ایران و آژانس ارزیابی‌های متفاوتی در مورد آن دارند. علی اکبر سلطانیه، نماینده دائم جمهوری اسلامی در آژانس که تیم مذاکره‌کنندگان ایران را سرپرستی می‌کرد، گفت که این مذاکرات همراه با اختلاف اما سازنده بود.

خبرگزاری مهر بامداد شنبه (۴ شهریور / ۲۵ اوت) از قول سلطانیه نوشت: «ما تقریبا هشت ساعت گفتگوهای فشرده داشتیم. نشست در محیطی سازنده برگزار شد و عمدتاً تلاش کردیم تا شکاف‌هایی را که ناشی از برخی اختلافات در ساختار، نگرش، و مدالیته برای حل مسئله بود از بین ببریم.»

برخلاف نظر سلطانیه، هرمان ناکارتس، رئیس هیات مذاکره‌کننده‌ی آژانس با ایران، پس از خاتمه‌ی گفتگوهای وین گفته است: «صحبت‌ها و مذاکرات امروز بسیار پیچیده بود و اختلاف نظرها بین ایران و آژانس همچنان پابرجاست و این مسئله مانع از دستیابی به یک توافق می‌شود.»
از: دویچه وله

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل