هجوم نیروهای امنیتی به منزل یک شاعر خوزستانی “علی بیت سیاح(طرفی)”

ali beit saiah 1

بنا به گزارش آقای کریم دحیمی فعال حقوق بشر دیشب ۲/۸/۱۳۹۴ ساعت ١٢ نیروهای اداره اطلاعات اهواز بوسیله چند ماشین منزل علی بیت سیاح( طرفی) شاعر معروف عرب اهوازی را محاصره کرده و با ورود به منزل او در نیمه شب باعث رعب و وحشت کودکان و خانواده او شدند. بنا به گزارش منابع حقوق بشر، علی بیت سیاح(طرفی) هنگام ورود نیروهای امنیتی در منزل نبوده و از خانواده او خواسته شده که باید خود را به ستاد خبری معرفی کند.

علی بیت سیاح( طرفی) متولد ١٣۵٧، متأهل، دارای دو دختر، ساکن شهرک اهواز، شغل وی تصویربرداری و عکاسی می باشد. علی بیت سیاح یکی از مؤسسان “مؤسسه شروق” در اهواز بود که بعدها از فعالیت این مؤسسه فرهنگی توسط اداره اطلاعات جلوگیری و بعضی از اعضای آن را بازداشت کردند.

علی بیت سیاح یک سایت بنام ” کارونیات” داشت که در آن برای چندین سال شعرهای خودش و دیگر شعرای منطقه به زبان عربی منتشر می کرد اما سال گذشته این سایت توسط مقامات قضایی توقیف شد.

بر اساس این گزارش علی بیت سیاح (طرفی) بدلیل فعالیتهای فرهنگی و شعرهای عربی و حماسی اش در اعیاد و جشنها چندین بار بازداشت شد. علی در سالهای ١۶/٧/١٣٨۶ و ١٧/٣/١٣٩٣ و ١٣٧٨ توسط نیروهای اداره اطلاعات اهواز بازداشت و فشارهای زیادی را متحمل شد بطوری که در آخرین دستگیری در سال ١٣٩٣ دوربینهای تصویربرداری و عکاسی و کامپیوتر های او را مصادره و از گفتن شعر در مراسم و تجمعات ممنوع کردند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل