اصغر قطان؛ محرومیت از درمان در زندان رجایی‌شهر

حدود ۵۰ زندانی سیاسی در رجایی شهر نگهداری می شوند.

zendan rajai shahr

زندانی سیاسی اصغر قطان، با وجود وضعیت بد جسمی و سن زیاد از درمان مناسب در زندان رجایی شهر کرج محروم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اصغر قطان زندانی ۶۰ ساله که به گفته پزشکان نیاز به چندین عمل جراحی و رسیدگی مداوم پزشک دارد، همچنان با مصرف تعداد زیادی داروهای مسکن و بدون رسیدگی، در زندان رجایی شهر نگهداری می شود.

یک منبع آگاه به وضعیت این زندانی می گوید: “پزشکی قانونی عدم تحمل کیفر ایشان را تایید کرده ولی مسئولین زندان آزادش نمی کنند، در حال حاضر روزی حدود ۳۰ قرص مسکن با توصیه پزشک مصرف می کند و به مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون بالا، میگرن، مشکلات کبدی و طحال روبرو است و تا به حال چندین عمل جراحی با هزینه خودش انجام داده و قسمتی از معده و اثنی عشرش را برداشته و به شدت بیمار است و توانایی تحمل حبس را ندارد.”

اصغر قطان که سابقه چندین بار بازداشت را دارد، آخرین بار در نوزدهم دی ماه ۱۳۸۹ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۴۵ روز بازجویی در بند ۲۰۹ به دلیل بیماری و با توصیه پزشکان به قید وثیقه آزاد شد. وی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال زندان محکوم شد.

این زندانی ۶۰ ساله در سوم خرداد ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم احضار و به بند ۳۵۰ منتقل شد و در تاریخ یازده خرداد ماه ۱۳۹۳ به زندانی رجایی شهر کرج تبعید شد، وی هم اینک در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج مشغول گذراندن حبس است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل