بازیکن تیم فوتسال بانوان؛ ما را از یک فرصت طلایی محروم کردند

team-banovan-futsal

مسئولان فدراسیون می گویند مشکل اصلی در اعزام نشدن تیم ما مساله ویزا بوده. اما به نظر من این اتفاق به هر علتی رخ داده باشد، یک فرصت طلایی برای فوتسال بانوان از دست رفت.

ایلنا: تیم فوتسال بانوان به مسابقات جام جهانی گواتمالا اعزام نمی‌شود. این خبر حالا واکنش‌های منفی را به همراه داشته است. البته الهه عرب عامری، نایب رئیس بانوان فدراسیون معتقد است که این موضوع نباید مورد شیطنت برخی رسانه ها قرار بگیرد به خصوص اینکه مسابقات جهانی گواتمالا زیر نظر فیفا برگزار نمی‌شود اما این نقد به مسئولان فدراسیون فوتبال وارد است که احتمالا به خاطر هزینه اعزام تیم، سفر بانوان به مسابقات گواتمالا منتفی شده است و اگر چنین گمانه ای صحت داشته باشد، بی‌ تردید در مسابقات آینده نیز نباید انتظار چندانی از بانوان تلاشگر فوتسال کشورمان داشته باشیم.

فرزانه توسلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعزام نشدن تیم بانوان به رقابت های جام جهانی گواتمالا گفت: مسئولان فدراسیون می گویند مشکل اصلی در اعزام نشدن تیم ما مساله ویزا بوده. اما به نظر من این اتفاق به هر علتی رخ داده باشد، یک فرصت طلایی برای فوتسال بانوان از دست رفت.

توسلی ادامه داد: بعد از قهرمانی تیم فوتسال بانوان کشورمان در آسیا حضور در مسابقات جام جهانی می‌توانست فرصت خوبی برای رویارویی با تیم‌های بزرگ دنیا نظیر برزیل باشد؛ فرصتی که بتوانیم سطح فوتسال کشورمان را مقابل تیم های بزرگ دنیا محک بزنیم که متاسفانه با اعزام نشدن تیم این فرصت باارزش از دست رفت.

ملی پوش فوتسال بانوان درباره اینکه گفته می شود مسابقات گواتمالا اهمیت چندانی نداشته و زیر نظر فیفا برگزار نمی شود، گفت: این مسابقات تحت عنوان جام جهانی کوچک و به صورت آزمایشی برگزار می شود و در دو دوره قبلی که در اسپانیا و پرتغال برگزار شد. گویا قرار است از سال ۲۰۱۷ این مسابقات به صورت رسمی زیر نظر فیفا برگزار شود.

این بازیکن تیم فوتسال زنان درباره این موضوع که به نظر می‌رسد مشکلات مالی فدراسیون فوتبال در اعزام نشدن تیم بانوان تاثیرگذار بوده، گفت: من به طور قاطع نمی توانم چنین موضوعی را تایید کنم اما اگر فدراسیون برای سالی یکبار اعزام تیم با مشکل مالی روبروست واقعا این موضوع پذیرفتنی نیست.

توسلی ادامه داد: ما در طول سال به هیچ تورنمنت معتبری اعزام نمی شویم و اگر قرار است از همین یک اعزام هم از محروم شویم این واقعا ظلم به ورزش بانوان است.

ملی پوش فوتسال کشورمان با بیان اینکه متاسفانه هنوز نگاه به ورزش بانوان حرفه ای نیست، تاکید کرد: به نظر من ورزش بانوان و توجه به این قشر هنوز جایگاه خود را در تفکرات مسئولان و متولیان ورزش کشور ندارد و نگاه جنسیتی و توجه بیشتر به ورزش آقایان مشهود است.

وی تصریح کرد: این نگاه تبعیض‌آمیز، بانوان ورزشکار را دلسرد می کند و امید و انگیزه به تلاش و کار بیشتر را از بین می برد.

توسلی خاطرنشان کرد: تیم فوتسال بانوان در طول سال فرصتی برای رویارویی با تیم ‌های سایر قاره ها را ندارد و در مسابقات جام جهانی می‌توانسیم سطح فوتسال ایران را به عنوان قهرمان آسیا با تیم های سایر قاره ها ارزیابی کنیم و ببینیم فوتسال ما نسبت به سال های گذشته چقدر پیشرفت کرده است که این فرصت از ما دریغ شد.

بازیکن تیم فوتسال بانوان دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم این تجربه تلخ باعث شود تا فدراسیون از این به بعد برای اعزام تیم به تورنمنت هایی از این دست زودتر اقدام کند و بانوان ما با وجود تمامی محدودیت ها از اعزام به چنین تورنمنت هایی محروم نشوند تا بتوانیم با حضور در چنین مسابقاتی سطح فنی خودمان را به تیم‌های مطرح دنیا نزدیک کنیم.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل