اخبار و گزارشات کارگری

tajamo-kargar

تجمع کارکنان تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران در اعتراض به عدم پرداخت ۴ماه حقوق وحق بیمه!

کارکنان تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران به دلیل پرداخت نشدن ۴ماه حقوق معوقه، حق بیمه و همچنین ۱۲ ماه مالیات مقابل کانون این تعاونی تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات و حقوق معوقه خود شدند.

این تجمعها برای نخستین بار نیست که اتفاق میافتد و تاکنون بارها و بارها نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه خود اعتراضات مکرری داشته اند .

به گزارش۲۳آبان موبنا،این تعاونی در سال ۹۱ بر خلاف ماده ۵۳ قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامیایران با شرکت خصوصی به نام « فراز رایانه شمال» ادغام شده است.

به گفته نماینده کارکنان تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران ۳ سال پیش، با امضای قراردادی کاملا یک طرفه از سوی این شرکت خصوصی و تحمیل آن به اعضای هیات مدیره سابق تعاونی، ارکان و مایملک تعاونی در اختیار شرکت مذکور قرار گرفته است. در این زمان با سوء مدیریت و فروش کالای بی کیفیت و اجرای معیوب طرح کارت صدرا جهت قریب ۱۷ هزار فرهنگی متضرر شده اند و تعاونی به کانون مملو از بی اعتمادی و معلم گریزی تبدیل شده است. باتوجه به روند مدیریت در شرایط کنونی، تعاونی ۵۵ ساله با ساختاری کاملا متفاوت از سایر تعاونیهای مصرف کشور در شرایط ورشکستگی و انحلال قرار گرفته است.

این نماینده کارکنان تعاونی فرهنگیان استان تهران با اشاره به تعویق ۴ ماه حقوق و بیمه، ۱۲ ماه مالیات میگوید: ۱۲۰ کارمند این تعاونی به دلیل آنچه از سوی هیات مدیره کمبود منابع مالی ذکر میشود، حقوق دریافت نکرده اند. او افزود: علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارکنان مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه است. کارکنان بهانه هیات مدیره برای پرداخت نشدن حقوق، بیمه و مالیات کارکنان را کمبود نقدیندگی و مشکلات مالی عنوان میکنند، این ادعای هیات مدیره برای پرداخت نشدن مطالبات کارکنان در حالی مطرح است که طی چند روز اخیرمبلغ ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان از حساب تعاونی مصرف فرهنگیان توسط شرکن «فراز رایانه شمال» برداشت شده است.

نماینده کارکنان تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران یادآور میشود: برای حل مشکلات و پرداخت حقوق و مطالبات معوقه خود چندین بار با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش مراجعه کرده و مسائل را عنوان کرده ایم ، امیدواریم به زودی بتوانیم با حمایت مسئولان به حقوق قانونی خود دراین خصوص دست یابیم.

***
ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی برای دریافت مطالباتشان!

طی روزهای گذشته کارگران کنتور سازی به تاخیر در پرداخت دستمزدهای خود اعتراض داشتهاند و تاکید دارند: با توجه به افزایش تولید صورت گرفته در سال جاری انتظار میرفت که کارفرما پرداخت مطالبات کارگران را در اولویت قرار دهد.

به گزارش۲۳آبان ایلنا،به ادعای کارفرمای کارخانه کنتور سازی قزوین، کارگران این واحد صنعتی تاپایان تیر ماه معوقات مزدی خود را دریافت کردهاند.

علی عاملی مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران در نامهای به فرماندار شهرستان البرز قزوین تصریح کرد: هفدهم آبان ماه سال جاری مطالبات معوق مربوط به ماههای خرداد و تیر به همراه بن کارگری کلیه پرسنل پرداخت شده است.

صرف نظر از این تاخیر چند ماهه، در نامه مورد نظر، مدیرعامل کنتورسازی ایران ابراز امیدواری کرده است تا در آیندهای نزدیک بخش دیگری از مطالبات مزدی ۴۰۰ کارگر این شرکت پرداخت شود.

این در حالی است که سرویس ایاب و ذهاب کارگران نیز به دلیل مشکلات مالی قطع شده است اما کارگران با هزینه خود در محل کار حاضر میشوند و همچنان امیدوارند در آیندهای نزدیک مشکلات شرکت حل و فصل شود تا آنها بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود در شرکت ادامه دهند.

***
تجمع صدها کارگرکارخانه کنتورسازی قزوین دراعتراض به عدم پرداخت ۴ماه حقوق وحق بیمه!

صدها کارگر کارخانه کنتورسازی در اعتراضی همگانی، خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند، این در حالی است که این شرکت جزو واحدهای فعال بوده و از وضعیت مناسبی برخوردار است.

به گزارش ۱۸آبان تسنیم ،شرکت کنتورسازی با ۷۸ کارگر رسمی و ۳۴۶ کارگر قراردادی از جمله شرکتهای فعال در زمینه صادرات کنتور برق کشور است، این شرکت از نظر مواد اولیه و تولیدات شرکت به روز بوده و از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی قرار دارد ولی متأسفانه با وجود این شرایط، حقوق کارگران این شرکت ۴ ماه به تعویق افتاده و بیمه آنها نیز واریز نشده است.

محمد امانی رئیس کانون کارفرمایان استان قزوین در رابطه با علت تعویق حقوق کارگران این شرکت اظهار داشت:صاحبان سرمایه، علت تعویق این حقوق را کمبود نقدینگی شرکت کنتورسازی دانستند.

وی در رابطه با شرایط کنونی شرکت کنتورسازی بیان کرد: تولید شرکت به روز است و هیچ مشکلی از لحاظ تولید و فروش محصولات نهایی، این شرکت را تهدید نمیکند و در جلساتی که رئیس شرکت حضور داشته، قول پرداخت حقوق کارگران در ماههای مختلف را داده ولی متأسفانه تا امروز هیچ اقدامی از طرف این شرکت صورت نگرفته است.

با توجه به وضعیت مناسب شرکت کنتورسازی در بخشهای مختلف و نبود هیچگونه مشکل و خلل در زمینه تأمین مواد و تولید مناسب و فروش محصول نهایی، کمبود نقدینگی دلیل موجه عدم پرداخت حقوق و واریز نکردن بیمه کارگران این شرکت نیست.
از مسئولان استان انتظار میرود مشکلات این شرکت را به جد بررسی کرده و دلیل واقعی عدم پرداخت حقوق کارگران این شرکت را هر چه سریعتر آشکار کرده و راهکارهای اجرایی را در این رابطه به کارگیرند.

***
تعطیلی سد و نیروگاه رودبار لرستان و بیکاری ۱۲۰۰ کارگر!

عملیات پروژه سد رودبار لرستان که از سال ۱۳۸۲ و نیروگاه از آبان سال ۱۳۸۶ آغاز شده در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دلیل نبود اعتبارات تعطیل شد و بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر از کارگران و پرسنل این پروژه از کار بیکار شدند.

به گزارش۲۳آبان فارس، این در حالی است که دولت اولویت را با اجرا و تکمیل طرحهای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد قرار داده است، اما پروژه رودبار لرستان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی مورد بیمهری قرار گرفت و تعطیل شد.

اگر چه پروژه سد و نیروگاه رودبار کاملا تعطیل شده است، اما احداث جاده معروف به جاده گردشگری و بهسازی مسیر اصلی دسترسی به سد ادامه دارد .

شایان ذکر است، پروژه سد رودبار لرستان بر روی رودخانه رودبار از سرشاخههای دز ساخته میشود و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر الیگودرز و در بخش بشارت ذلقی واقع شده است و احداث آن تاثیر بسزایی در رفع محرومیت منطقه دارد.

همچنین این سد از نوع سنگریزهای است که حجم بدنه آن چهار میلیون و ۵۹۶ متر مکعب و طول تاج آن ۱۸۵ متر و ارتفاع آن از پی ۱۵۵ متر است و به دلیل اینکه در ارتفاع دو هزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا احداث میشود به بام آبی ایران مشهور شده است.
هرچند ارتفاع سدهای خاکی نظیر دره حیدر و حوضیان از سد رودبار بالاتر است، اما این سد در بین سدهای برق آبی کشور ارتفاع بیشتری از سطح دریا دارد.

اگر چه قرار بود، آبگیری این سد در سال گذشته انجام شود، اما شرکت توسعه منابع آب و نیرو تاکنون اقدامی در این راستا انجام نداده و تعطیلی آن به دلیل نبود اعتبارات دولتی میتواند مشکلات عدیدهای برای منطقه به وجود آورد .

***
اخراج ۷کارگر اداره راه و شهرسازی سیریک!

نماینده کارگران اخراجی ادراه راه و شهرسازی سیریک گفت: بنده از ۳ سال پیش تاکنون بعنوان راننده با پذیرش همه سختی ها در سرما و گرما علی رغم حقوق کم در اداره راه و شهرسازی مشغول خدمت بوده ام تا الان که به دلایل نامعلوم و عدم نیاز اخراج شدم.

به گزارش۲۳آبان آذینی،وی افزود: تقریبا ۷ نفر ازکارگران خدماتی مشغول در این اداره که همگی راننده ماشین های سبک و سنگین راهداری و نگهبان بوده ایم از کار اخراج شده و متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی پاسخ گوی ما نیست.

وی ابراز داشت: علیرغم اینکه راه و شهرسازی شهرستان به همه کارگران نیازمند می باشد و با اخراج هفت نفر ما نکارگران هیچ نیروی خدماتی و حتی راننده ماشین های سنگین و سبک راهداری برای کوچک ترین کار راه و شهرسازی وجود ندارد باز هم همه ما را اخراج و اعلام عدم نیاز استان برای راه و شهرسازی سیریک جای تامل است.

وی تصریح نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ بار ما را اخراج و با واسطه و پیگیری فرماندار شهرستان با اداره کل دوباره جذب شدیم که در حاضر حاضر با گذشته ۲ ماه از آخرین بار اخراج دوباره ما را اخراج کرده اند و کسی پاسخگوی ما نیست.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها زندگی میکنند و تمام روستاهای شهرستان در هنگام بارندگی دچار خسارت و مسدودیت می شوند و این در صورتی است که حوزه راهداری شهرستان سیریک از بسیاری از شهرستان های استان بیشتر است.

وی اضافه کرد: روزی که ما برای اشتغال و به کار گیری در اداره راه و شهرسازی بعنوان راننده استخدام شدیم برای دریافت خودروها سبک و سنگین هر کدام از راننده ها یک چک به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و یک نامه ضمانت کارمند رسمی به قسمت اموال و اداری مالی راه و شهرسازی استان برای شروع به کار تحویل داده ایم و حال بدون هیچ بهانه ای ما را اخراج می کنند.

کارگر اخراج شده ادراه راه و شهرسازی سیریک بیان کرد: از ابتدای به کار گیری ما نیروهای خدماتی که با حقوق ۵۰۰ هزار تومان شروع شد و در حال حاضر که مشغول کار بوده ایم ماهیانه ۸۵۰ هزار تومان حقوق دریافت می کردیم که علی رغم اینکه حقوق پائین ولی بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت و خدمت بوده ایم و این هم جواب و مزد تلاش های شبانه روزی سرما و گرما ما برای خدمت بود.

***
عدم پرداخت حقوق ۴ ماه کارگران و۳ماه کارمندان شهرداری گیوی!

بیش از ۴ ماه است که حقوق کارگران شهرداری و همچنین حقوق ۳ ماه کارمندان شهر گیوی پرداخت نشده است.

به گزارش۲۳آبان کیویمیز، یک منبع آگاه از تعویق ۴ ماهه حقوق کارگران شهرداری گیوی و همچنین عدم پرداخت حقوق ۳ ماهه کارمندان این نهاد خدمات رسان خبر داد.

این منبع موثق گفت: کارگران شهرداری گیوی با توجه به خدمات رسانی به شهروندان در کوچه و خیابان حتی پس از اتمام وقت کاری همچنان از موضوع دیرکرد حقوق از سوی شهرداری گیوی رنج می برند؛ این درحالی است که کارگران از بروز اینگونه مشکل در کنار دیگر دغدغه های زندگی خود ناراضی هستند.

وی علت اصلی این معضل را عدم حمایت دستگاههای دولتی در شهرستان و همچنین عدم فروش زمین و همچنین اماکن مربوط به شهرداری در گیوی عنوان کرد.

براساس این گزارش،شنیده ها حاکیست که علی رغم دیرکرد حقوق کارگران شهرداری؛ کارمندان شهرداری گیوی نیز بیش از ۳ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند که این معضل باعث شده است کم میلی به کار از سوی کارمندان در این مجموعه به وضوح دیده شود؛ اما این را هم بایستی به خاطر داشت که تعویق حقوق کارگران شهرداری در این فصل سرما و در این وضعیت نبود کار چه بحران و معضلی را برای آنها و خانوادیشان رقم زده است؟!

طبق شنیده ها و اظهارات برخی از منابع موثق، پیشتر، کمک های دولتی و فروش برخی از اماکن مربوط به شهرداری، این نهاد نیمه دولتی و مردمی را در پرداخت حق الزحمه کارگران و حقوق کارمندان خود یاری می کرد که ظاهراً این کمک های مالی از سوی دولت و … نیز در ماههای اخیر صورت نگرفته است.

سوالی که از مسئولین شهرداری گیوی و دستگاههای اجرایی ذیربط داریم این است که اگر حقوق شما با یک ماه دیرتر واریز شود چه احساسی خواهید داشت؟! فقط یک درصد از این حس را به کارگران شهرداری نسبت دهید آنگاه زجری که آنها و خانواده هایشان خواهند داشت را شما مسئول محترم نیز درک خواهید کرد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل