اعتصاب، تجمعات، اخبار و گزارشات کارگری

kargaran-karkhaneh-orf

اعتصاب کارگران پروژه لوله کشی تاسیسات فاز ۱۳پارس جنوبی چهارمین روز را پشت سرگذاشت!

کارگران پروژه لوله کشی تاسیسات فاز ۱۳پارس جنوبی دراعتراض به عدم پرداخت بیش از۵ماه حقوقشان از چهار روز پیش دست از کار کشیده و تجمعات اعتراضی رادر محل کار،خوابگاه و یا مقابل فرمانداری کنگان برگزار کردند.

به گزارش۲۴آبان ایلنا،چهارمین روز اعتراض کارگران پیمانکاری فاز ۱۳ عسلویه با تجمع کارگران معترض در محل خوابگاه آغاز شد.
تجمع کنندگان از کارگران پیمانکاری هستند که در پروژه لوله کشی تاسیسات فاز ۱۳ مشغول کارند.

از قرار معلوم پرداخت مطالبات مزدی این کارگران که شمار آنها تا حدود دویست نفر برآورد میشود از خرداد ماه سال جاری به تاخیر افتاده است و به همین دلیل معترضان از چهار روز پیش با تجمع در محل کار و یا اجتماع در مقابل فرمانداری کنگان خواستار پرداخت معوقات مزدی خود شده بودند.

برپایه این اطلاعات در این جریان تجمعات روزهای گذشته و به ویژه در روز اجتماع در مقابل فرمانداری هیچ مقام مسئولی پاسخگوی خواسته های معترضان نبوده است و در نهایت کارگران تجمع کننده با نظارت عوامل انتظامی با همان اتوبوسهایی که آمده بودند به محل اقامت خود بازگشته اند.

در خصوص جزئیات مطالبات این کارگران گفته میشود که ممکن است از خرداد ماه سال جاری که روند پرداخت طلب مزدی کارگران به تاخیر افتاده است، پیمانکار بصورت موردی به کارگرانی که دچار نیاز مالی شدید هستند مبالغی تحت عنوان علی الحساب پرداخت شده باشد اما قطع یقین بیشتر کارگران شاغل در این پروژه به دلیل تاخیر ایجاد شده هم اکنون با مشکل مالی شدید مواجه هستند.

***
اعتصاب کارگران سد تنگ سرخ یاسوج وارد دومین هفته شد!

اعتصاب کارگران سد تنگ سرخ یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ماه حقوق وارد دومین هفته شد.همچنین درخلال روزهای اعتصاب، تجمعات اعتراضی سریالی این کارگران ،مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد جریان داشته است.

معاون برنامهریزی آب منطقهای و نماینده مجری طرح سد تنگ سرخ گفت: مطالبات کارگران سد تنگ سرخ تا پایان هفته جاری پرداخت و این افراد به کار خود مشغول خواهند شد.

به گزارش۲۴آبان فارس،حدود ۸۰ نفر از کارگران سد تنگ سرخ یاسوج امروز برای دومین هفته متوالی با تجمع در برابر استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

در این تجمع کارگران سد تنگ سرخ خواستار پرداخت معوقات خود از بهمن ماه سال گذشته تاکنون شدند و اینکه از سال گذشته تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکردند و با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به دلیل شرایط موجود در کشور و استان پرداخت مطالبات افراد به تأخیر افتاده است، گفت: کارگران سد تنگ سرخ مطالبات خود را از دستگاه مربوطه پیگیری کنند و اگر به نتیجه ای نرسیدند به استانداری استان مراجعه و خواستار حل مشکل خود شوند.

این مسئول با بیان اینکه افراد نمایندهای را مشخص کنند و از طریق نماینده پیگیر مطالبات خود باشند، خاطرنشان کرد: تجمع افراد در برابر استانداری استان باعث ایجاد تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و ایجاد حساسیتهای در بین مردم میشود؟؟؟؟!!!!!!

ابوالقاسم محمدزاده معاون برنامهریزی آب منطقهای و نماینده مجری طرح سد تنگ سرخ با حضور در جمع کارگران سد تنگ سرخ بیان کرد: مطالبات کارگران سد تنگ سرخ از کارفرما(شرکت آب منطقه ای) ۱۴۰ میلیون تومان است که ۶۰ میلیون تومان آن به پیمانکار طرح پرداخت و ۸۰ میلیون تومان دیگر تا پایان امروز پرداخت میشود.

وی تبیین کرد: مطالبات کارگران سد تنگ سرخ تا پایان هفته جاری پرداخت و این افراد به کار خود مشغول خواهند شد.
معاون برنامهریزی آب منطقهای و نماینده مجری طرح سد تنگ سرخ توضیح داد: پیمانکار سد تنگ سرخ موظف به پرداخت سایر مطالبات کارگران این سد است.

***
تجمع دوباره کارگران کارخانه عرف ایران مقابل ساختمان شورای شهر تهران دراعتراض به عدم پرداخت۲ماه حقوق ،۶ماه حق بیمه،قرارادادهای یک ماهه واخراج!

روز سه شنبه ۱۹آبان ماه کارگران کارخانه عرف ایران برای بار دوم دراعتراض به عدم پرداخت۲ماه حقوق ،۶ماه حق بیمه، قرارادادهای یک ماهه واخراج،دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهر تهران،زدند.

به گزارش۱۴آبان ایلنا،کارگران کارخانه عرف ایران که شمار آنها تا ۸۰ نفر برآورد میشود، به غیر از مطالبات مربوط به دو ماه مزد معوقه بابت شش ماه حق بیمه پرداخت نشده نیز طلبکارند.

به گفته این کارگران جدا از معوقات مزدی آنها نگران تهدید امنیت شغلی خود نیز هستند که چرا که در حال حاضر مدت قراردادهای شغلی آنها کاهش یافته است.

به گفته آنان پیش از این قرار دادهای کاری هر کارگر بر اساس سوابق شغلی از سه ماه تا یکساله تنظیم میشد اما پس از تغییرات مدیریتی اخیر از ابتدای سال جاری کارفرما قرار داد همه کارگران را یک ماهه بسته است.

کارگران کارخانه عرف ایران که در زمینه ساخت علائم فنی وترافیکی مشغول به کار هستند بایادآوری اینکه با افزایش بیتوجهایهای کارفرمای کارخانه عرف ایران به مطالبات قانونی آنان، کارگران در هفته گذشته طی دو مرحله مقابل ساختمان شورای شهر تجمع اعتراضی بر پا کردهاند افزودند: تجمع کارگران طی روزهای یکشنبه وسه شنبه ۱۷ و ۱۹ آبان ماه در حالی بینتیجه پایان یافت که کارگران امید واربودند اعضای شورای شهر تهران به مشکلات آنان رسیدگی میکنند.

در این واحد تولیدی کارفرما هر ماهه به کارگران قول میدهد که معوقات مزدی آنان را پرداخت میکند اما باوجود روند نسبتا مطلوب تولید هنوز این وعده محقق نشده است.

به گفته آنان تا به امروز نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع کنندهای به آنها نداده اند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت وزیان را متحمل شده اند.

***
اخراج ۱۴۰۰ کارگر کارخانه های تولید خودرو ارگ بم منجمله بیش از ۸۰۰ کارگر کارخانه کرمان موتور!

تمام کارخانه های ارگ جدید بم به علت رکود در تولید خودرو مجبور به اخراج کارگران شده اند که پیش بینی شده است ۱۴۰۰ نفر ازکارگران کارخانه های تولید خودرو ارگ بم تاکنون اخراج شده باشند.

در پی کاهش تولید خودرو در کشور و به ویژه در شرکت کرمان موتور، بیش از ۸۰۰ نفر از کارگران این کارخانه اخراج شدند.

به گزارش۲۴آبان ایسنا،یک منبع آگاه با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه در پی کاهش خرید خودرو از سوی مردم و همچنین کاهش تولید خودور در این کارخانه، بیش از ۸۰۰ نفر از نیروهای این کارخانه در ارگ جدید بم اخراج شدند.

این منبع آگاه با بیان اینکه حقوق این کارگران و کارکنان تا پایان آذرماه سال جاری براساس کارکردشان پرداخت خواهد شد اظهار کرد: متاسفانه افرادی را که مجبور به اخراج شدیم از افراد باتجربه ای بودند که دوره های حرفه ای این کارخانه را نیز گذرانده بودند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ها تمام کارخانه های ارگ جدید بم به علت رکود در تولید خودرو مجبور به اخراج کارگران شده اند که پیش بینی شده است ۱۴۰۰ نفر ازکارگران کارخانه های تولید خودرو ارگ بم تاکنون اخراج شده باشند.

***
تاخیر ۲ماهه حقوق کارگران بازنشسته صنعت فولاد علیرغم وعده و وعیدها!

مهرطی گزارشی بتاریخ۲۴آبان،از تاخیر۲ماهه حقوق کارگران بازنشسته صنعت فولاد علیرغم وعده و وعیدها،خبرداد.

برپایه این گزارش،دولت ۱۹ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان صنعت فولادبدهکاراست وخبری ازپرداختش درمیان نیست.

***
تجمع کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس دراعتراض نسبت به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی!

امروزیکشنبه۲۴آبان،جمعی از کارگزاران بیمه کشاورزی دراعتراض نسبت به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی خود، درمقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش۲۴آبان خبرگزاری مجلس، جمعی از کارگزاران بیمه کشاورزی دراعتراض نسبت به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی خود، درمقابل مجلس تجمع کردند.

اخبار وگزارشات کارگری:
*حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر کارگزار بیمه در سراسر کشور وجود دارد. این کارگزاران بلاتکلیف بوده و سرنوشت نامعلومی در زمینه استخدام دارند.

کارگزاران بیمه کشاورزی از سال ۸۲ پس از طی برگزاری آزمون‎های متعدد کتبی، مصاحبه تخصصی و گذراندن دوره‎های آموزشی متفاوت به فعالیت در صندوق بیمه کشاورزی مشغول شدند.

آنان با تمام نواقص و نارسایی‎ها در بدترین شرایط اقلیمی و جغرافیایی به امید روزگاری بهتر و با تلاش و دقتی مثال‎زدنی مشغول انجام وظیفه هستند در صورتی که از امنیت و ثبات شغلی و مالی و حتی پوشش بیمه‎ای برخوردار نیستند.

از طرفی این کارگزاران به سبب فشردگی وظایف کاری و سیاست صندوق بیمه کشاورزی از هر فعالیت اداری و اقتصادی دیگر معذور بوده و حال نیز با شرایط سنی از استخدام در هر ارگان دیگری محروم هستند.

*نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی رأی ندادند

در جلسه علنی روز۱۱آبان ماه۱۳۹۴ مجلس ،بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی که یک فوریت آن در جلسه علنی ۲۹ شهریور ماه امسال به تصویب رسیده بود، در دستور کار مجلس قرار گرفت.
در نهایت کلیات طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی به رأی گذاشته شد که مجلس با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن، با کلیات این طرح مخالفت کرد؛ بنابراین با توجه به لزوم بدست آوردن دو سوم آرای نمایندگان به دلیل خلاف برنامه بودن این طرح، طرح مربوطه رأی نیاورد و از دستور کار مجلس خارج شد.

***
تجمع دوباره مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس برای تغییر در وضعیت استخدامی و پرداخت مرتب حقوق و مزایای ماهانه!

گروهی از مربیان مقطع پیش دبستانی در اعتراض به عدم تغییر در وضعیت استخدام خود مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش ۲۴آبان خبرآنلاین، در تابستان ۹۴ روزهای متمادی، معلمان پیش دبستانی برای اینکه استخدام شوند، مقابل مجلس تجمع کردند و حتی شبها در مقابل مجلس می خوابیدند. در نهایت آن تجمعات با قول مساعد مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت استخدامی آنها از حق التدریسی به پیمانی و رسمی رنگ باخت.

ولی ظاهرا تعداد دیگری از همکاران آنها باز هم تصمیم به تجمع مقابل مجلس به همان دلیل گرفته اند: تغییر در وضعیت استخدامی و پرداخت مرتب حقوق و مزایای ماهانه.

امروز باز هم این مربیان پیش دبستان دست به تجمع زدند تا به بهارستان نشینان گوشزد کنند آنها سابقه چند سال خدمت در حوزه پیش دبستانی دارند. آنها می گویند از شهرستانهای سراسر کشور آمده اند و مشکل یکسانی دارند: به صورت مرتب حقوق دریافت نمیکنند و با وجود مصوبه مجلس، همچنان وزارت آموزش و پرورش به مشکل آنها رسیدگی نکرده است.

یکی از اصلی ترین خواسته های آنان، در نظر گرفته نشدن شرط سنی برای آنهاست. این مربیان می گویند روزگار جوانی و شادابی خود را در خدمت حق التدریسی در پیش دبستانی ها سپری کرده اند و حالا که قرار است وضعیت استخدام این قشر بهتر شود، آیین نامه می گوید باید شرط سنی را لحاظ کرد و تا سقف معینی، قادر به استخدام هستند. این اشخاص خواستار استخدام در آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن شرایط سنی هستند.

***
تجمع رانندگان اتوبوسهای مدارس استان قزوین مقابل استانداری در اعتراض به وعدههای سرخرمن شهرداری قزوین!

ظهر امروز۲۴آبان، جمعی از رانندگان اتوبوسهای مدارس استان قزوین در اعتراض به وعدههای سرخرمن شهرداری قزوین با وسیله نقلیه خود مقابل استانداری در بلوار نوروزیان ، اجتماع کردند.

به گزارش ۲۴آبان فارس،عدم پیگیری روند شکایتهای رانندگان اتوبوسهای سرویس مدارس در خصوص جریمههای پی در پی وسایل نقلیه آنان و وعدههای عملی نشده شهرداری قزوین به تجمع رانندگان در مقابل استانداری قزوین منجر شد.

این تجمع شاهد اعتراض این افراد به عدم پیگیری روند شکایتهای آنان در خصوص جریمههای پی در پی وسایل نقلیه آنان در حوزه شهری است.

یکی از رانندگان حاضر در این تجمع گفت: رانندگان با نشان دادن کارت شناسایی و مجوز تردد خودروهای خود که از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین صادر شده، به عنوان راننده سرویس مدارس دارای مجوز عبور و تردد در خیابانهای شهری برای حمل و نقل دانشآموزان هستند ولی با این وجود باز هم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه میشوند.

رانندگان با نشان دادن برگههای جریمه وسیله نقلیه خود که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین بیش از یک میلیون تومان جریمه شدند دلیل عدم پاسخگویی به این بیتوجهی از سوی شهرداری و مسئولان مربوطه را معترض شدند.

راننده اتوبوس دیگری که در این تجمع حضور داشت عنوان کرد: رانندگان اتوبوسهای مدارس که از سوی ارگانهای ذیربط دارای مجوز تردد در محور شهری برای حمل و نقل دانشآموزان بودند با مراجعه به ارگانهای مربوطه از جمله متولیان امر، سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مورد بیتوجهی قرار گرفته که دست به دامان مسئولان استانداری شده و پیام خود را به صورت تجمع در مقابل درب ورودی استانداری قزوین نشان دادند.

گفتنی است، سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار ریال بابت صدور مجوز از رانندگان اتوبوسهای سرویس مدارس اخذ کرده ولی به گفته رانندگان تجمعکننده پاسخگوی مشکلات آنان تا این لحظه نبوده است.

***
تجمع اعتراضی طلبکاران تعاونی مسکن کوی فرزان شهرداری قدس

تعدادی از طلبکاران تعاونی مسکن کوی فرزان شهرداری قدس برای درخواست رسیدگی به معوقات خود با تجمعی اعتراض آمیز در مقابل این شهرداری خواستار شدند.

به گزارش۲۴آبان قدس خبر،طی روزهای اخیر تعدادی از طلبکاران تعاونی مسکن کوی فرزان شهردای قدس برای اینکه توجه مسئولان را برای احقاق حقوق حقه خودشان جلب کنند تجمعی اعتراض آمیز و بدون جنجال را در مقابل این مجموعه در خیابان ۴۵ متری انقلاب شهرداری انجام دادند و از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

طی این تجمع پلاکاردی نیز توسط این افراد به نمایش گذاشته شده بود که صراحتا عنوان کرده بودند که از مجموعه این تعاونی طلبکار هستند و تا هم اینک نیز بسیاری از این افراد نتوانسته اند معوقات خود را از این مجموعه وصول کنند که نیاز است مسئولان شهرستان به صورت صحیح و بدور از هر تنش آفرینی و در کمال آرامش مشکلات این افراد را رفع و رجوع کند.

گفتنی است کوی فرزان در ورودی شهرستان قدس و روبروی دانشگاه آزاد قرار دارد و چندین سال پیش شروع به کار کرد و هم اینک نیز وقتی از این محدوده گذر میکنیم در کنار خانه هایی که شهروندان در آن زندگی میکنند بسیاری از ساختمانها نیمه کاره و در حال تکمیل است .

در ادامه این که تا جایی که خبر دار شدیم این اقدام تجمع کنندگان با حضور یکی از معاونان شهردار قدس به پایان رسید و به احتمال زیاد قول هایی از سوی این مسئول به این طلبکاران داده شده است که امید است این وعده ها عملی شود و مانند دیگر وعده هایی که به احتمال زیاد به این افراد داده شده است به صندوقچه فراموشی وارد نشود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل