گسترش اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین در اعتراض به دستگیری خانواده های زندانیان سیاسی

etesab.ghaza

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین در اعتراض به دستگیری خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها رو به گسترش است.

روز پنجشنبه ۵ آذر ماه زندانی سیاسی پوریا ابراهیمی به جمع اعتصاب غذا کنندگان در زندان اوین پیوست. این زندانی سیاسی در اعتراض به یورش وحشیانه، ضرب و شتم و دستگیری تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها در مقابل زندان اوین و ساختمان دنا دست به اعتصاب غذا زده است و اعلام نمود تا زمانیکه خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها از زندان آزاد نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

روز چهارشنبه ۴ آذر ماه نیز زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی به جمع اعتصاب غذا کنندگان زندان اوین پیوست. او با خانواده های زندانیان سیاسی دستگیر شده و در اعتصاب غذا اعلام همبستگی کرد و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی آنها شد.از طرفی زندانی سیاسی علی معزی توسط حیدر پور رئیس بند ۸ زندان اوین احضار گردید و تهدید شد که در صورت ادامه اعتصاب غذا به نقطه ای دیگر منتقل خواهد شد.

در حال حاضر علاوه بر زندانیان سیاسی نامبرده زندانیان سیاسی امید علیشناس و محمد سعید حسین زاده در زندان اوین در اعتصاب غذا بسر می برند.

همچنین زنان زندانی سیاسی سیمین عیوض زاده و لیلا میرغفاری از دستگیر شدگان درمقابل زندان اوین از روز شنبه ۳۰ آبان ماه در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده اند و اعلام کرده اند تا زمانیکه آزاد نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد. در حال حاضر ۴ تن از زنان دستگیر شده در زندان قرچک ورامین زندانی می باشند که نام های آنها به قرار زیر می باشد : خانم ها سیمین عیوض زاده، لیلا میر غفاری، فریده مراد خانی و شرمین یمنی.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های به حق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان قرچک ورامین و زندان اوین حمایت می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به سرکوب زندانیان سیاسی، خانواده ها و حامیان زندانیان سیاسی و آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۶ آذر ۹۴ برابر با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل