اعتصاب غذای زندانی سیاسی غلامحسین کلبی در اعتراض به عدم درمان

etesab-ghaza-

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران » اعتصاب غذای زندانی سیاسی غلامحسین کلبی در اعتراض به عدم درمان و نگهداری او در زندان کارون اهواز.

زندانی سیاسی غلامحسین کلبی از چند روز پیش در اعتراض به عدم درمان، عدم انتقال به زندان اوین و ایجاد شرایط سخت و طاقت فرسا دست به اعتصاب غذا زده و اعلام نموده است تا زمانی که به خواسته هایش رسیدگی نشود به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
خواسته های زندانی سیاسی غلامحسین کلبی به قرار زیر است:

۱ـ رسیدگی پزشکی به بیماریهای حاد و طاقت فرسای او در بیمارستانهای خارج از زندان

۲ ـ منتقل نمودن وی از زندان کارون اهواز به زندان اوین تا ملاقات با خانواده اش امکان پذیر گردد

۳ ـ پایان دادن به شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی علیه وی

زندانی سیاسی غلام حسین کلبی در وضعیت حاد جسمی بسر می برد. او از عفونت گوش چپ و همچنین عفونت لثه و سایر بیماریها شدیدا رنج می برد. گوش چپ وی دچار عفونت شدید است و مدت طولانی است که از دردهای طاقت فرسای آن رنج می برد و شنوایی اش را هم از این ناحیه از دست داده است او نیاز مبرم به درمان در بیمارستانهای خارج از زندان دارد. اما بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی ممانعت می کنند و بیماریهایش را به عنوان اهرم فشار علیه او بکار می برند.

زندانی سیاسی غلامحسین کلبی دی ماه ۱۳۷۹ در دزفول دستگیر و به مدت ۱۴ ماه در سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزارت اطلاعات اهواز زندانی بود و تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کردند و در سال ۱۳۸۱ در یک دادگاه فرمایشی ولی فقیه به اعدام محکوم شد ولی در اثرفشارهای بین المللی و داخلی حکم اعدام وی به حبس ابد تقلیل یافت او به اتهام داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان این زندانی سیاسی و بکارگیری بیماری وی به عنوان اهرم فشار، انتقال او به نقطه ای که امکان ملاقات با خانواده اش را ندارد و ایجاد شرایط غیر انسانی علیه وی تا حدی که راهی برای او جز اعتصاب غذا نگذاشته است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به عدم درمان و سرکوب زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آذر ۹۴ برابر با ۷ دسامبر ۲۰۱۵

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل