اعدام در خرم‌آباد تا ساعاتی دیگر؛ ویدئوی آخرین صحبت‌های زندانی

mehdi-ranjkesh-300x191

یک زندانی که با اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده است، جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان خرم‌آباد منتقل شد. ویدئوی کوتاه زیر آخرین صحبت‌های این زندانی را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی رنجکش، سال ۱۳۸۹ به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد، وی پنج سال گذشته زندانی بوده و امروز جمعه یازدهم دی‌ماه به سلول انفرادی منتقل شد.

این زندانی قرار است صبح فردا در زندان خرم‌آباد به دار آویخته شود. هفته‌ی گذشته نیز سه محکوم با جرائم مرتبط با مواد مخدر در زندان خرم‌آباد اعدام شدند.

آقای رنجکش در بخشی از این ویدئو با اشاره به معلولیت جسمی و ذهنی گفته است که طی این مدت از درمان مناسب نیز بی‌بهره بوده و برای پایان دادن به اعدام مرتبط با جرائم مواد مخدر تقاضای کمک کرده است.

جدا از بحث شدید بودن حکم اعدام برای جرائم مرتبط با مواد مخدر و اعتراف مسئولین بلندپایه‌ی کشور به بی‌نتیجه بودن این مجازات‌ها در کاهش اعتیاد، اغلب این محکومین در دادگاه‌هایی بدون حضور وکیل و با استناد به اعترافاتِ تحتِ فشار به اعدام محکوم می‌شوند.

خبرگزاری هرانا امیدوار است با انتشار این ویدئوها، همزمان با مطرح شدن بحث لغو اعدام محکومان مواد مخدر در قوه‌ی قضائیه و مجلس، توجه جامعه مدنی را بیش از پیش به مسئله‌ی اعدام محکومان جرائم مواد مخدر جلب کند و همچنین از عموم شهروندان دعوت می کند که با ارسال مشاهدات، عکس، ویدئو و مستندات خود به ایمیل info@hra-news و یا صفحه فیسبوک هرانا، در گزارشگری و ارتقا وضعیت حقوق بشر در ایران سهیم باشید.

برای دیدن ویدئو در یوتیوب به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل