اشپیگل آنلاین: آزمایش سلاح های شیمیائی سوریه با شرکت افسران ایرانی

برپایه گزارش اشپیگل آنلاین سوریه احتمالأ در پایان ماه اوت امسال سیستم‌های حمل‌کننده را برای استفاده از نارنجک‌های حاوی گازهای سمی شیمیایی آزمایش کرده است. هفته‌نامه آلمانی می‌افزاید افسران ایرانی در این آزمایش شرکت کرده‌اند.

ویژه خبرنامه گویا ـ برپایه گزارش اشپیگل آنلاین سوریه ظاهرا در پایان ماه اوت امسال سیستم های حمل کننده را برای استفاده از نارنجک های حاوی گازهای سمی آزمایش کرده است. اشپیگل آنلاین می نویسند که این موضوع را دست کم اظهارات شاهدان مختلف تایید می کند.

آزمایش ها در مرکز تحقیقات سلاح های شیمیائی “سفیره” در شرق حلب انجام شده است. در مجموع ۵ یا ۶ نارنجک که برای مواد جنگی شیمیائی در نظر گرفته شده اند، بدون آن که از چنین موادی پر شده باشند به وسیله هواپیماهای جنگی یا تانک ها در بیابانی که “دیرایهام” نام دارد، پرتاب شده اند.

اشپیگل آنلاین در توضیح دقیق تر محل پرتاب نارنجک های ویژه مواد سمی، از صحرایی در نزدیکی منطقه “خناسیر” نام برده و اضافه کرده است: “افسران ایرانی، -احتمالا اعضای سپاه پاسداران انقلاب – باید به همین مناسبت با هلیکوپتر به محل پرواز کرده باشند. تاسیسات سفیره، بزرگترین مرکز آزمایشات سلاح های شیمیائی سوریه محسوب می شود.”

تارنمای هفته نامه آلمانی در ادامه گزارش خود می نویسد که این تاسیسات در مسیر تپه ها ساخته شده و رسما “مرکز تحقیقات علمی” خوانده می شود. گفته می شود که افسران ایران و کره شمالی، در این محموعه که به شدت حفاظت می شود فعالیت دارند. براساس داده های سرویس های اطلاعاتی غرب، در اینجا سارین، تابون و گاز خردل تولید و روی حیوانات آزمایش می شوند.”

در بخشی دیگر از گزارش اشپیگل آنلاین آمده است که در ماه های گذشته تیم حافظت تاسیسات سفیره با اعزام ۱۰۰ نخبه سرباز تیپ چهارم زرهی سوریه تقویت شده است. علاوه براین ژنراتورها و مقدار زیادی دیزل به محل انتقال یافته تا در صورت حمله مخالفان بتوان سیستم تولید برق و خنک کننده تاسیسات را حفظ کرد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل