اعتصاب و راهپیمایی ۷ کیلومتری کارگران نی بُر کشت و صنعت هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان و سایر اخبار کارگری

nay-bor

اعتصاب وراهپیمایی ۷کیلومتری کارگران نی بر کشت و صنعت هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت۶ماه حق بیمه

صبح امروز۲۴بهمن ماه، حدود ۲۵۰ نفر از کارگر فصلی «نی بر» مجتمع کشت و صنعت هفت تپه (که به کار تخصصی بردیدن ساقه نیشکر اشتغال دارند) در واکنش به پرداخت نشدن بیش از ۶ ماه حق بیمه دست از کار کشیدند.

به گزارش۲۴بهمن ایلنا،یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با اعلام این خبر گفت: معترضان در واکنش به پرداخت نشدن بیش از ۶ ماه از حق بیمه سال جاری خود و دیگر همکارانشان به قصد تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهرشوش مسافت ۷ کیلومتری محل کار تا ورودی شهر را راهپیمایی کردند.

این کارگر با بیان اینکه در این بین برخی مسئولان با وعده پی گیری مطالبات معترضان به راهپیمایی کارگران فصلی نی خاتمه دادند؛ در ادامه در تشریح مطالبات خود وسایر همکارانش گفت: علارغم پرداخت نشدن ۱۰ میلیارد تومان از مطالبا ت بیمهای کارگران فصلی نی برکه مربوط به سالهای ۶۸ تا ۹۰ میشود، شرکت کشت وصنعت هفت تپه حق بیمه سال جاری کارگران نی بر را پرداخت نکرده است.

به گفته وی مشکلات کارگران نی بر کشت وصنعت هفت تپه همچنان به قوت خود باقی است و این کارگران که هم اکنون به دلیل ماهیت کارشان (فصلی بودن) تا آبان ماه فصل درو بیکار هستند در تامین مایحتاج روزانه خود دچار کمبود منابع مالی هستند.

***
تجمع کارگران کارخانه گچ بیجار در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی وحقوقی مقابل فرمانداری

صبح امروز۲۴بهمن، تعدادی از کارگران کارخانه کچ بیجار دراعتراض به عدم پرداخت حقوق و بلاتکلیفی شغلیشان مقابل فرمانداری این شهرتجمع کردند.

به گزارش ۲۴بهمن بام ایران،یکی از کارگران ،اظهار داشت: متاسفانه اداره کار به جای اینکه حامی کارگران باشد حامی پیمانکاران است و به دلیل نبود برنامه ریزی مدت ۲ سال است که در بلاتکلیفی شغلی به سر می بریم و متاسفانه هیچگونه جوابی دریافت نکرده ایم.

وی افزود:مدت دو سال است که هیچگونه پول بیمه ای به ما اختصاص داده نمی شود و اداره کار هم جوابگوی مشکلات ما نیست.

فرماندار بیجار بیان داشت: در نشستی با نماینده کارگران کارخانه گچ مشکلات آنها بررسی و اقدامات قانونی آنها پیگیری خواهد شد.

***
تجمع بازنشستگان زغال سنگ البرز شرقی دراعتراض به عدم پرداخت سنوات بازنشستگی مقابل دفتر ذوب آهن اصفهان درتهران

جمعی از کارگران بازنشسته معدن زغال سنگ طزره (البرز شرقی) در اعتراض به پرداخت نشدن سنوات بازنشستگی خود، صبح امروز (شنبه ۲۴ بهمن) با سفر به تهران مقابل شرکت ذوب آهن اصفهان تجمع کردند.

به گزارش۲۴بهمن ایلنا،یکی از کارگران در تشریح علت اعتراض امروز کارگران بازنشسته گفت: نزدیک به ۳۰ نفر از کارگران معدن البرز شرقی صبح امروز در واکنش به بیتوجهی مسئولان استانی برای پیگیری مطالبات خود به تهران آمدند.

وی در توضیح ماجرا گفت: در کل حدود ۱۸۳ نفر هستیم که از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون بازنشسته شدهاند اما کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی سنوات پایان کارمان را پرداخت نکرده است.

او گفت: با وجود آنکه پیش از این چندین بار در مقابل ساختمان اداری شرکت البرز شرقی وفرمانداری شاهرود در استان سمنان اجتماع اعتراضی انجام داده بودیم هیچ مسئولی پی گیر مطالباتمان نبود به همین جهت امروز راهی تهران شدیم تا در خصوص مشکلاتمان با مسئولان شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان مالک اصلی شرکت ذغال سنگ البرز شرقی صحبت کنیم.

به گفته معترضین هر کدام از کارگران رسمی بابت سنوات پایان کار خود بصورت میانگین از ۹۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و کارگران قراردادی بازنشسته نیز بین ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان طلبکارند.

به گزارش امروز فارس درهمین رابطه، در این تجمع بازنشستگان شرکت ذغال سنگ البرز شرقی نحوه واگذاری سهام از طریق سازمان خصوصیسازی به شرکتها را دلیل سرگردانی خود در دو سال گذاشته میدانند و میگویند با وجود آنکه برخی شرکتهای تابعه ایمیدرو همچنان به دلیل ساختار دولتی مشکلی برای پرداخت پاداش و سنوات بازنشستگان خود در روزهای پایانی سال ندارند، اما به بهانه خصوصی سازی و واگذاری شرکت زغال سنگ البرز شرقی به شرکت ذوب آهن اصفهان و نبود نقدینگی، از دو سال گذشته تاکنون هیچ یک از بازنشستگان این شرکت نتوانسته پاداش و معوقات خود را دریافت کنند.

یکی از مدیران شرکت البرز شرقی نیز در این رابطه با بیان اینکه تا چند سال آینده نیز همین وضعیت شامل حال سایر کارمندان و کارگران شرکت خواهد شد، عنوان کرده است: شرکت «ذوب آهن اصفهان» هم اکنون با سه برابر شدن هزینه مالی خود مواجه شده و این در حالی است که تداوم واردات فولاد به کشور و در عین حال سایه سنگین رکود بر کسب و کار باعث شده تا شرکت ذوبآهن هیچ افق روشنی در برابر خود نداشته باشد.

اغلب این مشکلات از نحوه مدیریت مدیرعامل سابق ذوبآهن تحمیل شده و تنها امید این شرکت اکنون فروش محصولات به چند سرمایهگذار پاکستانی و افغانستانی است که اگر محقق شود، تنها کفاف تصفیه جرایم بانکها را خواهد داد.

***
کارفرمای شرکت پیمانکاری بشارود ۴ماه حقوق جمعی ازکارگران پیمانکاری عسلویه را پرداخت نمی کند

مورد تهدید قرار گرفتن این کارگران از طرف مدیرعامل شرکت بشارود

جمعی از کارگران پیمانکاری عسلویه که پیشتر در فاز ۱۳ شاغل بودند، از تیرماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و این در حالیست که پیمانکار طرف قرارداد به هیچ وجه پاسخگوی کارگران نیست.

از قرار معلوم ۶ نفر از نمایندگان این کارگران روز گذشته برای پیگیری معوقات مزدی خود به فاز ۱۳ مراجعه میکنند که از ورود آنها به محوطه سایت جلوگیری میشود.

ظاهرا کارگران با مدیر عامل شرکت بشاورد نیز تماس تلفنی برقرار میکنند که مدیر عامل این شرکت پیمانکاری با بیان این مطلب که در صورت تماس مجدد عواقبی متوجه کارگران خواهد شد، از دادن هر نوع پاسخ قانع کننده یا اعلام زمان پرداخت مطالبات طفره میرود.

به گزارش۲۴بهمن ایلنا،جمعی از کارگران پیمانکاری که پیش از این در یک شرکت پیمانکاری دست سوم در فاز ۱۳ عسلویه مشغول به کار بودهاند از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از تیرماه خبردادند.

این کارگران که از آبان ماه در فازهای دیگر عسلویه مشغول به کار شدهاند، میگویند پیمانکار فاز ۱۳ پس از گذشت چندین ماه از خاتمه قرارداد، ۴ ماه از مطالبات مزدی آنها را همچنان پرداخت نکرده است.

از قرار معلوم ۶ نفر از نمایندگان این کارگران روز گذشته برای پیگیری معوقات مزدی خود به فاز ۱۳ مراجعه میکنند که از ورود آنها به محوطه سایت جلوگیری میشود.

ظاهرا کارگران با مدیر عامل شرکت بشاورد نیز تماس تلفنی برقرار میکنند که مدیر عامل این شرکت پیمانکاری با بیان این مطلب که در صورت تماس مجدد عواقبی متوجه کارگران خواهد شد، از دادن هر نوع پاسخ قانع کننده یا اعلام زمان پرداخت مطالبات طفره میرود.

خواسته اصلی این کارگران پرداخت تمام مطالبات مزدی تا قبل از پنجم اسفندماه برطبق دستور کتبی ارسالی وزارت نفت به کارفرمایان شرکتهای پیمانکاری است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل