سایت ملیون ایران

ایران برنامه حفاظت و توسعه زاگرس را از سازمان ملل تحویل گرفت

zagros

الهه روانشاد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد روز دوشنبه، برنامه حفاظت و توسعه زاگرس را به ایران تحویل داد.

این مراسم با حضور رئیس سازمان محیط زیست، استانداران ِ اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و کارشناسان این حیطه برگزار شد.

واگذاری و تحویل برنامه عمرانی حفاظت و توسعه زاگرس، در محل سازمان محیط زیست و در قالب یک تفاهم نامه سه‌جانبه میان سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه برگزار شد.

معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای اجرای این برنامه گفت: شروع کار با سه دستگاه دولتی است و چهار استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و اصفهان با آن همکاری می‌کنند.

خانم ابتکار در این مراسم به مسئله تغییرات اقلیمی نیز اشاره کرده و گفت که که این یکی از مهم‌ترین خطرات زیست محیطی است که ایران و منطقه را تهدید می‌کند.

او گفت که توسعه باید به صورت پایدار باشد و و همگام با ملاحظات زیست محیطی، وگرنه از میان می‌رود و به عنوان مثال از دریاچه ارومیه نام برد.

اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست در ایران در گفت‌وگو با رادیو فردا، برنامه حفاظت و توسعه زاگرس را مفید می‌داند و می‌گوید که اگر درختان بلوط زاگرس نابود شوند ایران از تشنگی خواهد مرد.
از: رادیو فردا

خروج از نسخه موبایل