شلاق، جریمه و حبس برای یک کارگردان؛ حکم تجدیدنظر کیوان کریمی صادر شد

keyvan-karimi-300x191

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، کیوان کریمی را به ۲۲۳ ضربه شلاق، ۲۰ میلیون تومان جریمه، یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد. این حکم روز شنبه به وکیل این فیلمساز ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیوان کریمی مهرماه امسال از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم شده بود.

اتهامات کیوان کریمی تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و رابطه نامشروع از طریق روبوسی و دست دادن با نامحرم عنوان شده است.

به گفته یک منبع مطلع مستند اتهام توهین به مقدسات یکی از ساخته‌های این کارگردان به نام نوشتن بر شهر است که هیچ گاه اکران و منتشر نشده است.

انجمن ملی عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا، کانون نویسندگان ایران و ۱۳۷ کارگردان ایرانی از جمله گروه هایی بودند که طی نامه ها و بیانیه هایی به حکم بدوی صادره علیه این دادگاه اعتراض کرده بودند.

انجمن جهانی قلم در امریکا ، لندن و کانادا نیز با فراخوان کمپینی در دفاع از کیوان کریمی از همه هنرمندان خواسته بود تا با نوشتن نامه و درخواست به مقامات ایران خواهان تغیر حکم وی در دادگاه تجدید نظر شوند. از سویی دیگر جشنواره فیلم پونتا د ویستا در اسپانیا با ساخت فیلمی به نام ” کلمه ، شلاق” با مشارکت ۲۲۳ فیلساز نامدار به شکل نمادین به حکم ۲۲۳ ضربه شلاق کریمی اعتراض کرده است. در این فیلم هر کارگردان با گفتن یک واژه انتخابی با کریمی ابراز همدردی کرده‌اند.

کیوان کریمی اواخر مهر ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد و پس از حدود دو هفته به قید وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل