رئیس کل بانک مرکزی با وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کرد

جک لو وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در واشینگتن با ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران دیدار کرده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا در این دیدارگفته که تا زمانی که “برجام” در حال اجرا است، واشینگتن با حسن نیت نسبت به اجرای تعهدات این کشور در ارتباط با تحریم‌ها عمل می‌کند.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به واشینگتن سفر کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که جک لو قرار است علاوه بر مقام های ژاپنی و چینی با رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدارکند. دیدار ولی الله سیف رئیس و جک لو پشت درهای بسته انجام شد و به غیر از بیانیه کوتاه وزارت خزانه داری آمریکا که بدان اشاره شد، جزئیات بیشتری از این دیدار به بیرون درز نکرده است.

برخی از رسانه های داخلی ایران دیدار ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با وزیر خزانه داری آمریکا را گفتگو در جهت رفع محدودیت هایی دانسته اند که هنوز در مبادلات ارزی و تجاری ایران وجود دارد. هرچند، بر اساس اعلام مقامات مسئول بانک مرکزی، مشکلات مربوط به سوئیفت بانکی حل شده است، اما مشکلات در زمینه مبادلات ارزی با ایران با استفاده از دلار آمریکا همچنان به قوت خود باقی است.

نشست سالیانه بانک جهانی و نیز صندوق بین‌المللی پول از ۱۴ تا ۱۶ آوریل برگزار میشود. در این نشست روسای بانک مرکزی و وزیران مالی و مدیران ارشد اقتصادی بسیاری ازکشورها، از جمله مقام‌های ۲۰ کشور قدرتمند اقتصادی جهان نشست شرکت دارند.

از: ار اف ای

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل