در سوگ رفیق پرویز نعمان

Baba & Book-Parviz neman

امروز با اندوه فراوان آگاه شدیم که رفیق و همرزم ما پرویز نعمان دبیر سابق کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی بعد از یک بیماری طولانی در انگلستان به درود حیات گفت.

پرویز نعمان یکی از اعضاء، فعالان و رهبران کنفدراسیون جهانی و عضو سازمان دانشجویان ایرانی در پاریس(فرانسه)، فلورانس، رم(ایتالیا) و آخن(آلمان فدرال) بود. وی در سال ۱۳۴۴(۱۹۶۵) وظیفه دبیری کنفدراسیون جهانی در بخش فرهنگی را در چهارمین کنگره کنفدراسیون محصلین و دانشجویان ایرانی در شهر کلن(آلمان غربی) پذیرفت و در جهت پیشرفت و تقویت مبارزات کنفدراسیون جهانی فعالیت نمود. وی به علت مبارزات دموکراتیک، ضد استبدادی و ضد امپریالیستی خویش در سال ۱۹۶۶ از فرانسه اخراج شد. رفیق پرویز نعمان در زمینه هنری نیز فعال بود و در رشته امور فیلمبرداری و سینمائی تحصیل کرده بود.

پرویز نعمان یکی از مبارزان قدیمی راه دموکراسی، آزادی و استقلال ایران بود. بدون تردید، درگذشت وی ضایعه‌ی برای جنبش ضد امپریالیستی، دموکراتیک و ضد استبدادی مردم ایران است.

ما دبیران پیشین کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی(اتحادیه‌ی ملی) با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌ی او، اعضای جنبش بزرگ کنفدراسیون جهانی، و همه‌ی مبارزان راه استقرار آزادی و دموکراسی و تحقق حقوق بشر در ایران، یاد این رفیق مبارزه را زنده می داریم.

جمعه ۱۵ آپریل ۲۰۱۶ /۲۷ فروردین ۱۳۹۵

دبیران پیشین کنفدراسیون:
فریدون اعلم
جمشید انور
منصور بیات زاده
محسن رضوانی
ناصر شیرازی
داود غلام آزاد
کاظم کردوانی
جابر کلیبی
فریدون منتقمی
سعید میرهادی
بهمن نیرومند

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل