محرومیت کارگران بیکارشده از بیمه بیکاری

bikari

تجمع بازنشستگان راه آهن در اعتراض به عدم پرداخت عیدی وتمدید بیمه مقابل استانداری یزد

صبح امروز۵اردیبهشت،تعدادی از بازنشستگان راه آهن استان یزد در اعتراض به عدم پرداخت عیدی وتمدید بیمه مقابل استانداری یزد تجمع کردند.

به گزارش۵اردیبهشت تابناک، این بازنشستگان،عیدی سال گذشته خود را نگرفته اند و بیمه آنها نیز
تمدید نشده است.

آنها با تنظیم درخواستی خطاب به سید محمد میرمحمدی استاندار یزد ،از نحوه مدیریت و عدم پیگیری دهقان پور مدیرکل راه آهن یزد شکایت داشتند.

آنها همچنین مهمترین مطالبه خود را در این تجمع درخواست پیگیری صدور اعتبار دفترچه های بیمه اعلام کردند.

***
ادامه بلاتکلیفی شغلی ومطالباتی۱۸۰ کارگربیکارشده کارخانه تبریز کف

بیش از ۱۸۰ کارگربیکارشده کارخانه تبریز کف حدود ۲۵ ماه و بهطور متوسط هرکدام ۲۵۰ میلیون ریال حقوق معوقه دارند و واریز حق بیمه نیز از بهمنماه سال گذشته متوقف شده است.

به گزارش۵اردیبهشت تسنیم،نماینده کارگران کارخانه تبریز کف گفت: مشکلات و بلاتکلیفی کارگران کارخانه تبریز کف همچنان ادامه دارد و مسئولی اقدامی اساسی نمیکند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تبریز کف به عنوان یکی از کارخانههای مهم شمالغرب کشور از ماهها پیش تعطیل شده و حدود ۱۸۰ کارگر بیکار شدهاند، اظهار داشت: برخی از کارگران از بیمه بیکاری استفاده میکنند اما اغلب با قبول مشکلات مالی فراوان همچنان منتظر راهکاری هستند تا چرخ کارخانه مجدداً بچرخد و دوباره بر سر کار خود برگردند.

وی افزود: آخرین حرف مسئولان شهرستان این است که با شرایط کنونی مشکل کارخانه حل نخواهد شد و کارگران بهتر است به بیمه بیکاری رجوع کنند.

نماینده کارگران تبریز کف با بیان اینکه مالک کارخانه اعلام کرده اگر مسئولان حمایت کنند، میتوانم دوباره کارخانه را راهاندازی کنم، تصریح کرد: بیش از ۱۸۰ کارگر این کارخانه حدود ۲۵ ماه و بهطور متوسط هرکدام ۲۵۰ میلیون ریال حقوق معوقه دارند و واریز حق بیمه نیز از بهمنماه سال گذشته متوقف شده است.

وی گفت: مسئولان مربوطه برای حل مشکل تلاش میکنند اما تا کنون نتیجه مثبتی بهدست نیامده و ما همچنان بلاتکلیف هستیم و وضعیت مالی کارگران بسیار بد است. از مسئولان تقاضا داریم راهکاری اساسی ارائه کنند و اگر مشکلات مالی یا مدیریتی وجود دارد، چارهای بیاندیشند چراکه بیش از یک ماه از سال جدید نیز سپری شده اما اتفاق خاصی روی نداده است.

***
محرومیت ۴۸۳کارگربیکارشده کارخانه نساجی بروجرد ازبیمه بیکاری

۴۸۳ کارگر نساجی بروجرد اسفند ماه ۹۴ لغو قرارداد شدند و در حالی که بیمه بیکاری حق آنهاست اما با گذشت ۳۷ روز از بیکار شدن این کارگران هنوز بیمه بیکاری آنها برقرار نشده است.

البته چند روز بعد از تجمعات پی در پی کارگران در مقابل نساجی و تعیین تکلیف، گفته شد که مقدمات لازم برای برقراری بیمه بیکاری آنها انجام شده اما انگار هنوز این مقدمات پایان نیافته و بیمه بیکاری آنها برقرار نیست.

به گزارش۵اردیبهشت بازتاب بروجرد،سرانجام اسفند ماه از راه رسید و دلهره کارگران نساجی بیشتر و بیشتر شد و این که چه کسانی در لیست لغو قرار داد هستند که ۴۸۳ کاگر با سابقه های کاری متفاوت لغو قرار شدند و البته به آنها وعده داده شد که اول مهر ۹۵ دوباره به کار بازخواهند گشت.

قرار است در طول این مدت طرح نوسازی در نساجی بروجرد اجرا شود و برای تولید پارچه از دستگاه های بهتری استفاده شود.
اما حالا از همه اینها که بگذریم حال و روز کارگرانی است که از کار بیکار شده اند و بعد از گذشت ۳۷ روز، بیمه بیکاری این کارگران برقرار نشده و قرار است در تماس تلفنی به آنها برای برقراری بیمه بیکاری اطلاع داده شود.

این در حالیست که کارگران نساجی بروجرد گوش به زنگ تلفن هستند و برای برقراری بیمه بیکاری انتظار می کشند .

البته چند روز بعد از تجمعات پی در پی کارگران در مقابل نساجی و تعیین تکلیف، گفته شد که مقدمات لازم برای برقراری بیمه بیکاری آنها انجام شده اما انگار هنوز این مقدمات پایان نیافته و بیمه بیکاری آنها برقرار نیست.

کارگران بیکار شده که امرار معاش خود را از این راه تامین می کردند حالا نه کار دارند و نه بیمه بیکاری و تنها انتظار می کشند.
البته طبق گفته ها قرار است که این تعداد کارگر اول مهر دوباره به کار بازگردند که امیدواریم با برقراری بیمه بیکاری و رفع مشکلات شرایط برای آغاز به کار مجدد این کارگران فراهم گردد.

در حال حاضر نساجی بروجرد با ۵۰۰ نیرو در حال فعالیت است.

***
عدم پرداخت۲ ماه دستمزد وعیدی ۱۷۰ کارگر شهرداری هویزه

پرداخت دستمزد حدود ۱۷۰کارگر شهرداری «هویزه» در استان خوزستان ۲ ماه به تاخیر افتاده است. عیدی و مزایای پایان سال ۹۴این کارگران نیز پرداخت نشده است.

به گزارش۵اردیبهشت ایلنا،حدود ۱۷۰کارگرشاغل در مجموعههای شهرداری هویزه وسازمانهای وابسته به آن هنوز دستمزد ماههای اسفند ۹۴ و فروردین سال جاری خود را دریافت نکردهاند.

از قرار معلوم، این کارگران که در سازمانهایی همانند آتش نشانی، فضای سبز و خدماتی شهرداری هویزه کار میکنند سال گذشته هیچ عیدی و مزایای دریافت نکرده اند.

طبق گفته این کارگران، مهمترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

کارگران در خاتمه تصریح کردند مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد آنان بوجود آمده باعث نگرانی کارگران شهرداری شده وآنان نیازمند دریافت همه معوقات حقوقی خود هستند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل