نیاز جمهوری اسلامی به اعدام روز افزون است!: فراخوانی حدود یکصد زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه

صحنه‌ای از یک مراسم اعدام در ملأ عام در ایرا

edam

دست‌کم یکصد زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه فراخوانده شدند و به آن‌ها اعلام شد تا سه ماه آینده «تکلیف‌تان» روشن می شود. این اقدام کم سابقه موجی از نگرانی در بین زندانیان و خانواده های آنان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان ارومیه در روزهای گذشته دست‌کم یکصد زندانی محکوم به اعدام با اتهام «قتل» که از مدت حبس آنان کمتر از ۵ سال گذشته است را به «حسینیه» این زندان فراخوانده و از آن‌ها آدرس و مشخصات شاکیان پرونده‌شان را اخذ کرده اند.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا ضمن اعلام این خبر گفت: “مسئولین زندان ارومیه این زندانیان را به حسینه فراخوانده و از آنها آدرس و مشخصات شاکیان‌شان را می خواهند. جمعیت فراخوانده شده دست کم یکصد زندانی را شامل میشد”

این منبع مطلع خاطرنشان کرد: “به آن‌ها اعلام کردند در سه‌ماه آینده تکلیف‌تان روشن می‌شود. به شاکیان می گوییم یا در سه ماه آینده تکلیف قصاص را مشخص می کنید و این‌ها اعدام شوند و یا ما آن‌ها را به قید وثیقه آزاد خواهیم کرد. چون زندان فضای کافی ندارد.”

لازم به ذکر است رویه غیرمعمول فراخوانی دسته جمعی زندانیان محکوم به اعدام باعث ایجاد موجی از نگرانی بین خانواده ها و زندانیان محبوس در زندان ارومیه شده است.

*****

اجرای حکم اعدام دست‌کم چهار زندانی در زندان رجایی‌شهر

صبح امروز در زندان رجایی‌شهر کرج دست‌کم ۴ زندانی محکوم به اعدام با اتهام «قتل»، درپی عدم رضایت شاکیان به دار آویخته شدند. حکم اعدام ۳ زندانی دیگر با اخذ مهلت از اولیای دم به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز حکم قصاص دست کم چهار زندانی محکوم به اعدام با اتهام «قتل» در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. سه زندانی دیگر نیز با نظر اولیای دم برای کسب رضایت آنان مهلتی دوباره یافتند و از این رو به بند بازگشتند.

اسامی زندانیان اعدام شده عبارت است از:

۱- سید کاظم سلیمی از بند دو

۲- محمد نظری از بند دو

۳- جمشید نوری پور از بند یک

۴- میلاد مستخدمی از بند شش

حسین معصومیان هویت یکی از زندانیانی است که اجرای حکم اعدام وی به تعویق افتاده است.

رسانه های دولتی مدعی شدند همزمان زندانی به نام “ع.ط” با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت. مشخص نیست آیا این زندانی جزو گروه هفت نفره منتقل شده است یا خیر.

پیش‌تر هرانا گزارش کرده بود در تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۷ زندانی محکوم به قصاص در این زندان به سلول انفرادی منتقل شده اند.

لازم به ذکر است، مسئولان مربوطه و نهادهای رسمی تا لحظه تنظیم این گزارش در خصوص این اعدام‌ها هیچ‌گونه اظهار نظر یا اطلاع رسانی نکرده‌اند.

برای مشاهده اطلاعات تکمیی این گزارش بنگرید به : گزارشی تکمیلی؛ دو اعدام دیگر در رجایی شهر کرج

*****

یک زندانی اعدام شد/ سه زندانی دیگر سحرگاه فردا اعدام میشوند

صبح امروز یک زندانی متهم به قتل در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شد و سه زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر برای اجرای حکم اعدام در سحرگاه فردا هم اکنون در سلولهای انفرادی نگهداری میشوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز یک زندانی با هویت نامعلوم به اتهام قتل پس از طی تشریفات به دار آویخته شد.

محمد طنابی، مهدی باقرزاده و حسن باقرزاده سه زندانی دیگر از محکومان جرایم مواد مخدر هستند که از دیروز به سلولهای انفرادی منتقل شده اند و امروز موفق شدند برای آخرین بار با خانواده های خود ملافات کنند، به انان گفته شده است اجرای حکم این افراد سحرگاه فردا ۹ اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت.

همچنین از جمع زندانیان منتقل شده به سلولهای انفرادی در روز گذشته، دو زندانی به بند عمومی بازگردانده شدند، گفته میشود دست کم یک تن از این زندانیان با اتهام قتل توانسته است رضایت اولیای دم را برای تعویق اجرای حکم بگیرد.

لازم به ذکر است، مسئولان مربوطه و نهادهای رسمی تا لحظه تنظیم این گزارش در خصوص این اعدام‌ها هیچ‌گونه اظهار نظر یا اطلاع رسانی نکرده‌اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل