تجمع اعتراضی چندین باره کارگران شهرداری فراشبند و نیز تجمع کارکنان بیمارستان هشترود

shahrdari-farashaband

تجمع اعتراضی چندین باره کارگران شهرداری فراشبند نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان در اداره کار

صبح امروز، شنبه ۹۵/۰۲/۲۵ کارگران شهرداری فراشبند برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق ومزایا از سوی پیمانکارشهرداری، در اداره کار تجمع و خواستار احقاق حق خود شدند.

به گزارش۲۵اردیبهشت نخل بیدار، عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری در برخی از ماه های سال ۹۳ و۹۲ و عیدی و سنوات و همچنین عدم پرداخت به موقع بیمه کارگران از عمده مطالبات کارگران شهرداری بوده و تقاضا داشتند که حقوق و مزایای آنها طبق قانون اداره کار به آنها پرداخت گردد.

روح الله مزارعی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز پرداخت حقوق کارگر را از دیون ممتازه خواند و بیان داشت: در صورتی که پیمانکار قبل تا سه شنبه در محل اداره کار حاضر نشود و به مطالبات به حق این کارگران پاسخ نگوید از طریق قانون اداره کار و مراجع قضایی پیگیر خواهیم شد.

وی افزود: بر طبق قانون اداره کار در صورتی که پیمانکار از پرداخت حقوق کارگر سر بازند کارفرما باید پاسخگوی کارگر باشد و در این میان شهرداری باید پاسخگو باشد و در این راستا به پیمانکار قبل شهرداری که مطالبه زیادی بر گردنش است فرصت داده ایم تا اینکه در وقت اداری روز سه شنبه در اداره کار فراشبند حاضر گردد و پاسخگوی عدم پرداخت تعهدات خود باشد.

پیمانکار جدید شهرداری نیز که از بهمن ماه سال ۹۴ شروع به کار کرد نیز در شروع، دیون کارگران را به موقع پرداخت ننموده که به گفته ی شهردار فراشبند دیون عقب افتاده ی این پیمانکار را که مربوط به ۱۱ روز کاری از بهمن ماه ۹۴ است و همچنین بیمه ی دو ماهه آنهاست را خود شهرداری پرداخت خواهد نمود.

***
تجمع کارکنان بیمارستان هشترود دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

کارکنان خدماتی و درمانی بیمارستان شهرستان هشترود برای چندمین بار به علت پرداخت نشدن مطالبات خود اعم از اضافه کاری، کارانه و دیگر مطالبات خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش ۲۵اردیبهشت ایسنا، یکی از پرستاران بیمارستان هشترود گفت: اگر مطالبات خودم را از بیمارستان دریافت نکنم از اول خرداد به هیچ عنوان یک ساعت هم اضافه کار نخواهم کرد.

یکی دیگر از کارکنان درمانی این مرکز بهداشتی اظهار کرد: کلیه کادر بیمارستان هشترود برای خدمت رسانی به مراجعه کنندگان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند اما متاسفانه مطالبات ما را سر وقت به حسابمان واریز نمی کنند و این امر من و همکارانم را با مشکل مواجه کرده است.

یک نفر ازکارکنان خدماتی بیمارستان نیز در این تجمع گفت: چرا اضافه کاری مسئولین و پزشکان سر موقع به حسابشان واریز میشود اما پرستاران و کارکنان جزء از این قائده مستثنی هستند؟.

کلیه معترضین در این تجمع اعلام کردند: هر چند شبکه بهداشت و درمان هشترود به کار شکنی هایش در مورد مطالبات ادامه میدهد اما پرستاران این مرکز درمانی از خدمات دهی به مراجعه کنندگان کم نمیگذارند.

گفتنی است، در این تجمع اعتراض آمیز رئیس بیمارستان در محل حضور نداشت و مدیر بیمارستان نیز جوابگوی معترضان نبود؛ چند نفر از کادر بیمارستان به نمایندگی از همه پرسنل بیمارستان هشترود برای پیگیری مطالبات خود به دفتر رئیس شبکه بهداشت و درمان رفتند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل