تصاویر احداث جاده بدون مجوز در قلب پارک ملی پابند

تصاویر منتشر شده از پارک ملی پابند نشان می‌دهند مراحل اولیه راه‌سازی در این پارک ملی به وسیله تجهیزات راهسازی صورت گرفته است. آتش‌سوزی و شکار غیرقانونی از دیگر عواملی هستند که حیات وحش این منطقه را تهدید می‌کنند.

park-melli01
تصاویر منتشر شده از پارک ملی حفاظت شده پابند نشان می‌دهند مراحل اولیه راه‌سازی در این پارک ملی به وسیله تجهیزات راهسازی صورت گرفته است.


این منطقه حفاظت شده رویشگاه گونه‌های منحصر به فرد گیاهی است.


این منطقه همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری هم‌چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گراز، شغال، روباه، سمور، دارکوب، عقاب، کبک و پرنده سنگ چشم دم سرخ است.


خرس در پارک ملی پابند


بنا بر گزارش خبرگزاری‌های ایران، اواخر اردیبهشت سال ۹۵ فرماندار شهرستان نکا در نامه‌ای به مدیرکل محیط زیست مازندران ۴۸ ساعت فرصت می‌دهد تا با احداث این جاده موافقت کند.


خبرگزاری‌های محلی مازندران نوشته‌اند “نه تنها دستگاه‌های دولتی تخطی می‌کنند، بلکه این مقام مسئول (جعفر احمدی – فرماندار شهرستان نکا) پا را فراتر از حیطه مسئولیتیش گذاشته و برای محیط زیست نیز ضرب الاجل مشخص می‌کند”.


یکی از خبرگزاری‌های مازندران در گزارشی درباره احداث این جاده نوشته “ساخت جاده نخستین قدم است که در پی آن، شهر‌ک و ویلاسازی در اطراف جاده آغاز می‌‌شود و با این بهانه که قرار است توسعه صورت گیرد کمر به نابودی طبیعت می بندند”.


حیات وحش پارک ملی پابند


تیمور فلاح‌نژاد دهیار روستای پابند به رسانه‌های ایران گفته “برای ساخت و ساز در داخل بافت روستا، باید از هفت خوان رد شوید تا بتوانید مجوز ساخت یک خانه ۵۰ متری را دریافت کنید، آن وقت چگونه می‌شود عده‌ای بدون مجوز در منطقه حفاظت شده که ساخت و ساز در آن ممنوع است اقدام به ساخت و ساز می‌کنند؟”.


حیات وحش پارک ملی پابند


جدا از ساخت و ساز بدون مجوز در پارک ملی پابند، آتش‌سوزی و شکار غیرقانونی از دیگر عواملی هستند که حیات وحش این منطقه را تهدید می‌کنند.


پارک ملی پابند


در سال ۱۳۹۴ و در جریان آتش سوزی گسترده در ارتفاعات پارک ملی پابند مازندران، حدود ۸ هکتار از عرصه‌های جنگلی این پارک در آتش سوخت.


نمونه‌ای از لاشه ۱۳ قرقاول و یک قبضه سلاح شکاری کشف شده از شکارچیان غیرقانونی در پارک ملی پابند.


تجهیزات راهسازی در پارک ملی پابند
از: دویچه وله

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل