تعویق هفت ماهه در پرداخت حقوق کارکنان مجموعه تخت سلیمان تکاب

تخت سلیمان(آتشکده آذرگشنسب) نام محوطهٔ تاریخی بزرگی، در نزدیکی تَکاب و روستای تخت سلیمان (در گذشته نصرت‌آباد) در استان آذربایجان غربی و ۴۵ کیلومتری شمال شرقی این شهر است.

به گزارش عصر ایران، کارکنان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با ابراز تاسف از پرداخت نشدن حقوق کارکنان مجموعه آثار باستانی تخت سلیمان تکاب گفتند: همه ما به صورت روزمزد در این مجموعه مشغول به کار هستیم اما در دریافت حقوق ودستمزد های خود با مشکلات فراوانی مواجه شده وچندین ماه باید برای دریافت حقوق معوقه خود هر روز به واحدهای مختلف مجموعه مراجعه کنیم.

کارکنان این مجموعه می گویند نزدیک به ۷ ماه است حقوق و دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند و اکنون با مشکلات مالی و معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

چهل نفر از کارگران و کارشناسان بخش های مرمت، پژوهش و راهنمای مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب ماه هاست منتظر دریافت حقوق ودستمزدهای معوقه خود هستند اما تاکنون موفق به در یافت آن نشده اند.

وی افزود: تلاش ها و پیگیری های مکرر و روزانه ما برای دریافت دستمزدهای معوقه چندین ماهه تاکنون بی نتیجه مانده و مدیران مجموعه پاسخ مشخصی در خصوص زمان دریافت حقوق عقب افتاده کارکنان به ما نمی دهند.

وی یادآورشد: هم اکنون به دلیل عدم دریافت حقوق معوقه خود قادر به تامین هزینه های زندگی نبوده ودر امور روزمره با سختی های فراوانی مواجه می شویم.

یکی دیگر از کارکنان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در این زمینه اظهار کرد: با وجود اینکه سالانه بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به بخش های مختلف این مجموعه تخصیص می یابد اما معلوم نیست مسوولان این محوطه باستانی به چه دلیل از پرداخت حقوق کارکنان وکارگران این مجموعه خودداری می کنند.

وی تاکید کرد: در پیگیری هایی که کارکنان در خصوص دریافت حقوق معوقه خودانجام داده اند مسائلی همچون وجود اختلاف وعدم هماهنگی بین مدیران مجموعه تخت سلیمان ومسوولان سازمان میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان غربی در خصوص اعتبارات پرداخت حقوق کارکنان مطرح شده است.

وی گفت: مسوولان سازمان میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان غربی در زمینه عدم پرداخت حقوق کارکنان مجمعه تخت سلیمان می گویند اعتبار جاری برای پرداخت حقوق کارکنان این مجموعه وجود ندارد اما مدیران مجموعه تخت سلیمان در اظهار نظرهایی ضد ونقیض ادعا می کنند اعتبار لازم برای پرداخت حقوق کارکنان وجود دارد اما سازمان میراث از تخصیص وپرداخت آن به کارکنان مجموعه خودداری می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: وجود همین اختلافات و ناهماهنگی ها در امور اداری سازمان میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان غربی ومجموعه تخت سلیمان نهایتا منجر به پرداخت نشدن چندین ماهه حقوق کارکنان مجموعه شده است.

این کارگر با ابراز نگرانی از وضعیت شغلی ومعیشتی خانواده خود می گوید:هیچ یک از مسوولان ذیربط به مشکلات معیشتی کارکنان توجهی نمی کنند وهر روز وعده ای می دهند که عملی نمی شود وما همچنان در انتظار تصمیم وتدبیر مسوولان مجموعه برای رفع مشکلات مالی وصنفی خود هستیم.

مجموعه آثار باستانی تخت سلیمان در ۴۲ کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب درجنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد. این مجموعه به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مراکز تاریخ تمدن ایران و جهان چهارمین اثر ملی ثبت شده کشور در فهرست آثار سازمان یونسکو است.

این مجموعه فرهنگی – تاریخی به مساحت ۱۲۴ هزار مترمربع که در ادوار مختلف محل سکونت مادها، اشکانیان، ساسانیان و مغول‌ها بوده در اطراف دریاچه‌ای طبیعی ساخته شده‌ومهم‌ترین آثار بجا مانده آن آتشکده آذرگشنسب و تالارهای دوره ساسانی است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل