مقایسه گفته های احمدی نژاد در سال ۸۸ با امروز

احمدی نژاد در سال ۸۸: اگر آزادی بیان نداشتیم خاتمی الان در زندان بود / در جمهوری اسلامی ایران کسی بی دلیل به زندان نمی رود / در ایران آزادی وجود دارد و همه می توانند اظهار نظر کنند / دستگاه قضایی نیز در ایران مستقل است

اگر نیروهای امنیتی در این خصوص تخلفی انجام داده باشند ، دستگاه قضایی با آن طبق قوانین ایران قاطعانه برخورد خواهد کرد.
متن پیش رو ، بازخوانی گفت و گوی محمود احمدی نژاد با رادیوی سراسری ان پی آر آمریکا در خلال وقایع سال ۸۸ است . این متن به جهت سخنان جدید محمود احمدی نژاد و معاونین او جهت یادآوری بازنشر میش ود .
“محمود احمدی نژاد” رییس جمهوری، روز پنجشنبه در گفت وگو با “ان پی آر” رادیوی سراسری آمریکا، تصریح کرد: من شخصا از اینکه کسی در زندان باشد، ناراحت و متأسف هستم ولی در جمهوری اسلامی ایران کسی بی دلیل به زندان نمی رود و هیچ کس به دلیل مخالفت با من، به زندان نرفته است.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات خاتمی مبنی بر زندانی شدن افراد به دلیل اظهار نظر و تحت فشار بودن اعترافات بازداشتی های اخیر انتخابات، گفت: در ایران آزادی وجود دارد و همه می توانند اظهار نظر کنند.
این نظر آقای خاتمی است و اگر این گونه بود، خود آقای خاتمی هم باید در زندان می بود.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به پرسش مجری شبکه رادیویی «ان.پی.آر» مبنی بر بودن آزادی بیان در ایران ، آیا تضمینی وجود دارد که زندانیان حوادث اخیر آزاد و روزنامه های منتقد از حالت توقیف خارج شوند؟ گفت: ده ها روزنامه در ایران علیه من مطالبی عنوان کرده اند اما من از هیچ کدام از آنها شکایتی نکردم.دستگاه قضایی نیز در ایران مستقل بوده و طبق قوانین کشور عمل می کند.
رییس جمهور در خصوص رفتار مداخله آمیز دولت انگلیس در حوادث پس از انتخابات ، گفت: ما از این رفتارها گله مندیم و اقدامات آنها بر علیه ملت ما بوده است که در زمان مناسب ، آن را پاسخ خواهیم گفت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که برخی معترضین به نتیجه انتخابات در ایران شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفته اند و اظهارات آقای کروبی در این زمینه صحت دارد، اظهار داشت: چنین مطالبی صحت ندارد.
وی افزود: اگر نیروهای امنیتی در این خصوص تخلفی انجام داده باشند ، دستگاه قضایی با آن طبق قوانین ایران قاطعانه برخورد خواهد کرد. کمیته رسیدگی به این موضوع در ملاقاتی با آقای کروبی در این خصوص از وی اسناد و اطلاعاتی خواستند که ایشان گفت به دلیل اینکه عصبانی بوده ، آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکی در دست ندارد.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که در روز قدس کسانی بودند که شعار می دادند فلسطین را رها کنید و به فریاد ایران برسید، آیا مطرح کردن موضوع هولوکاست در روز قدس ابزاری برای کمرنگ کردن مسائل اخیر در ایران می باشد، اظهار داشت: این مطالب مبنایی ندارد.
رییس جمهوری تصریح کرد: ده ها هزار نفر در تهران تظاهرات کردند و چند هزار نفر هم حرف دیگری می زدند. این هیچ منافاتی با هم ندارد ، چرا که در ایران دموکراسی حاکم است و اکثریت حاکم حرفشان همین است که دولت می گوید.
وی افزود: موضوع هولوکاست به هیچ وجه یک موضوع انحرافی نیست و نمی شود برداشت این چنینی از صحبت های من کرد. من بیشترین انتقاد ها را به سیستم اداره کشور داشته ام و این مطالب موضوع انحرافی نیست زیرا حرف من حرف مردم است.
رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا در روز قدس مجددا موضوع هولوکاست را افسانه دانستید؟ گفت: من در مورد هولوکاست چند سوال دارم. اینکه چرا تنها واقعه تاریخی هولوکاست در میان وقایع تاریخی جهان برجسته شده است و چرا سیاستمداران به این حادثه توجه ویژه ای داشته اند و متعصبانه برخورد کردند و چرا مردم فلسطین باید هزینه آن را پرداخت کنند و چرا نباید اجازه داد تحقیقات مستقل و منطقی در خصوص هولوکاست انجام شود؟
“الان چندین مورخ سرشناس وجود دارند که به اتهام تحقیقات در موضوع هولوکاست در زندان بسر می برند. این سوالات جدی است و از تمام کسانی که حقوق انسان ها برایشان مهم است ، می خواهم به این سوالات پاسخ دهند.”
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه حادثه هولوکاست بهانه ای شد برای نسل کشی در فلسطین ، تصریح کرد: نسل کشی حاصل نگاه نژادپرستی است. باید به تاریخ نگاه تجربه اندوزی داشته باشیم تا واقعیت ها بیشتر روشن شود.
رییس جمهور در پاسخ به سوال مجری شبکه درباره جلسه ماه اکتبر ایران ، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و امتیازات ایران به غرب ، اظهار داشت: ما می خواهیم دیدگاه های برخی افراد و دولتمردان تغییر یابد.
وی تصریح کرد: همان طور که در صحبت های آقای اوباما در سازمان ملل در خصوص برخوردهای یک جانبه دولت های قبلی آمریکا و تحمیل آنها بر سایر کشورها و همین طور ناعادلانه بودن سیاست های سازمان ملل عنوان شد ، اینها همه حرف های ملت ایران در طول ۳۰ سال گذشته بوده است.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا همچنان در ایران شاهد فریاد زدن شعار مرگ بر آمریکا هستیم و آیا ایران می تواند در صورت دشمنی با آمریکا پا بر جا بماند؟ ، گفت: دوستی و عشق ماندگارتر از دشمنی هاست و عامل ماندگاری ملت ایران همان فرهنگ و ایمانی است که هزاران سال ما را حفظ کرده و انقلاب اسلامی ایران در دوستی ها بسیار ماندگار تر خواهد ماند.
“پس باید تلاش کرد که دوستی جای خود را به دشمنی بدهد. به همین خاطر هم آماده گفت وگو هستیم. اگر می بینید مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند ، این حاصل رفتار دولت آمریکاست. رفتاری که آقای اوباما در سخنان خود بخشی از آن را اعلام کرد و گفت می خواهیم آنرا تغییر بدهیم.”
دکتر احمدی نژاد در پایان مصاحبه با شبکه «ان.پی.آر» به مجری این شبکه ، گفت: شما مجری خوبی هستید و رادیوی خوبی دارید. امیدوارم رادیوی شما بتواند کمک کند تا مسایل اصلی جهان حل شود که یکی از این مسایل ، همان موضوع فلسطین است که امیدوارم این چند سوالی که من مطرح کردم ، با مردم در میان بگذارید. امیدوارم شما و شنوندگان و سایر ملت ها سالم و سرافراز باشید
از: گویا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل