سن مصرف اعتیاد در کشور به ۱۰ سالگی رسید

etiad-kudakan

یک مدرس پیشگیری از اعتیاد گفت: سن مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور در حال حاضر به ۱۰ سالگی رسیده است و این می تواند یک خطر بسیار جدی برای نسل جوان جامعه باشد.

به گزارش آفتاب، محمد دهقان شامگاه چهارشنبه در اختتامیه جشنواره عکس و فیلم سراب در گرگان افزود: مسئولان نیز باید سعی کنند فضاهایی را برای مردم ایجاد کنند تا مردم در شرایط بد روحی بتوانند اوقات خود را درآنجا بگذرانند و متاسفانه امکاناتی که امروزه برای مردم فراهم است قیمت آنها بیشتر از فروش مواد مخدر است.

وی ابراز داشت: روشی که امروزه در جامعه در رابطه با اعتیاد برای مردم در نظر گرفته شده است در رابطه با پیشگیری، بحث آموزش است و البته افزایش آموزش لزوما به تغییر رفتار در افراد منجر نمی شود و باید سعی کنیم کارهای خود را در حوزه رسانه افزایش دهیم .

دهقان تصریح کرد: البته باید توجه داشت کار در حوزه رسانه نیازمند زمان زیادی است تا منجر به تغییر رفتار شود و هنرمند باید در این موضوع به صورت مستمر کار کند.

وی ادامه داد: کارها در حوزه رسانه و همسالان بیشتر شود چرا که بیشتر افرادی که به سمت مواد مخدر می روند تحت تاثیر فشارهای همسالان است و باید سعی کنیم افراد را به سمت کارهای مفید و مثبت سوق دهیم و راه درست را به مردم نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای هنرمند، بهینه سازی اوقات فراغت جوانان است، اظهار داشت: هنرمند می تواند با استفاده از ارائه محصولات فرهنگی در ارتباط با موضوعاتی همچون ارائه اطلاعات حقیقی و درست، کاربردهای خانواده در حوزه پیشگیری و ایجاد مهارت بین والدین و فرزندان در این حوزه به جامعه کمک کند.

این مدرس با اشاره به تغییر شیوه مواد مخدر از سال ۸۴ نسبت به حال گفت: در سال ۸۴ دوسوم مواد مخدر ما از کشورهای خارجی وارد کشور می شد و فقط یک سوم آن در کشور تولید می شد، اما متاسفانه در حال حاضر بخش عمده مواد مخدر در داخل کشور تولید می شود و بیش از نیمی از معتادان ما را معتادان کراک و هروئین تشکیل می دهند.

دهقان افزود: درحال حاضر بیش از یک میلیون معتاد در کشور داریم و در ایران در هر دو ساعت یک معتاد از دنیا می رود.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از هزارو ۴۹۵ در ارتباط با کشف مواد مخدر شکل گرفت.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل