سن مصرف اعتیاد در کشور به ۱۰ سالگی رسید

جمعه, 25ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

etiad-kudakan

یک مدرس پیشگیری از اعتیاد گفت: سن مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور در حال حاضر به ۱۰ سالگی رسیده است و این می تواند یک خطر بسیار جدی برای نسل جوان جامعه باشد.

به گزارش آفتاب، محمد دهقان شامگاه چهارشنبه در اختتامیه جشنواره عکس و فیلم سراب در گرگان افزود: مسئولان نیز باید سعی کنند فضاهایی را برای مردم ایجاد کنند تا مردم در شرایط بد روحی بتوانند اوقات خود را درآنجا بگذرانند و متاسفانه امکاناتی که امروزه برای مردم فراهم است قیمت آنها بیشتر از فروش مواد مخدر است.

وی ابراز داشت: روشی که امروزه در جامعه در رابطه با اعتیاد برای مردم در نظر گرفته شده است در رابطه با پیشگیری، بحث آموزش است و البته افزایش آموزش لزوما به تغییر رفتار در افراد منجر نمی شود و باید سعی کنیم کارهای خود را در حوزه رسانه افزایش دهیم .

دهقان تصریح کرد: البته باید توجه داشت کار در حوزه رسانه نیازمند زمان زیادی است تا منجر به تغییر رفتار شود و هنرمند باید در این موضوع به صورت مستمر کار کند.

وی ادامه داد: کارها در حوزه رسانه و همسالان بیشتر شود چرا که بیشتر افرادی که به سمت مواد مخدر می روند تحت تاثیر فشارهای همسالان است و باید سعی کنیم افراد را به سمت کارهای مفید و مثبت سوق دهیم و راه درست را به مردم نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای هنرمند، بهینه سازی اوقات فراغت جوانان است، اظهار داشت: هنرمند می تواند با استفاده از ارائه محصولات فرهنگی در ارتباط با موضوعاتی همچون ارائه اطلاعات حقیقی و درست، کاربردهای خانواده در حوزه پیشگیری و ایجاد مهارت بین والدین و فرزندان در این حوزه به جامعه کمک کند.

این مدرس با اشاره به تغییر شیوه مواد مخدر از سال ۸۴ نسبت به حال گفت: در سال ۸۴ دوسوم مواد مخدر ما از کشورهای خارجی وارد کشور می شد و فقط یک سوم آن در کشور تولید می شد، اما متاسفانه در حال حاضر بخش عمده مواد مخدر در داخل کشور تولید می شود و بیش از نیمی از معتادان ما را معتادان کراک و هروئین تشکیل می دهند.

دهقان افزود: درحال حاضر بیش از یک میلیون معتاد در کشور داریم و در ایران در هر دو ساعت یک معتاد از دنیا می رود.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از هزارو ۴۹۵ در ارتباط با کشف مواد مخدر شکل گرفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.