نزدیک شدن دو جنگنده در آسمان سوریه به هواپیمای ماهان؛ ایران مسئولیت را متوجه آمریکا کرد

منابع خبری ایران گزارش دادند یک فروند هواپیمای مسافربری ماهان در سوریه با «‌تهدید» دو جنگنده روبرو شد و برخی مسافران پرواز به دلیل اقدام خلبان برای تغییر ارتفاع مصدوم شدند. بنا بر گزارش‌ها این هواپیما بعد از این اتفاق در بیروت به زمین نشست. 

خبرگزاری صدا و سیما تصاویری از داخل این هواپیما منتشر کرده و با برخی مسافران که گفته می‌شود به دلیل این اتفاق مصدوم شده‌‌اند مصاحبه کرده است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت این حادثه را متوجه آمریکا کرده و هشدار داده اگر هر اتفاقی برای این پرواز در مسیر برگشت بیفتد مسئولیت آن با آمریکا خواهد بود. 

موسوی گفت این پیام به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

 

برخی خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که هواپیمای ماهان پرواز خود به سمت تهران را بعد از فرودی کوتاه در بیروت آغاز کرده است. 

روابط عمومی ماهان  در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: «‌به دلیل کاهش ارتفاع سریع هواپیما و تصمیم خلبان برای گریز از هواپیماهای جنگنده، چند نفر از مسافران این پرواز مصدوم شده‌اند که با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.» ماهان حال بقیه مسافران را خوب توصیف کرد.

ماهان همچنین اعلام کرد که فردا درباره این اتفاق بیانیه‌ای رسمی صادر خواهد کرد. 

خلبان این پرواز هم گفته است جنگنده‌هایی که به این هواپیما نزدیک شدند آمریکایی بودند. 

پیشتر برخی منابع خبری ایران اعلام کرده بودند جنگنده‌های اسراییلی به هواپیمای ماهان نزدیک شده‌اند اما ارتش اسرائیل با رد این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد جنگنده درگیر در اتفاقی که برای هواپیمای ماهان رخ داده، اسرائیلی نبوده است.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از «برخی منابع» اعلام کرد که «هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان که به بیروت رفته بود، حضور نداشته است.»

هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ به اتهام کمک به سپاه پاسداران در انتقال سلاح و نیروی نظامی  به مناطقی از جمله سوریه تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. 

سایت نورنیوز که از آن به عنوان رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی نام برده می‌شود، خبر داد در ساعت سه بامداد به وقت تهران خبر داد که که  این هواپیمای ایرباس-۳۱۰A خطوط هوایی ماهان که ساعاتی قبل فرودگاه بیروت را ترک کرده بود در «فرودگاه بین‌المللی امام خمینی» تهران به زمین نشست.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل