آمار دولتی کرونا در ایران: ۲۰ هزار فوتی‌ ،۳۵۰ هزار مبتلا میان ۳/۵ درصدجمعیت ، هشدار جدی فرمانده ستاد کرونای تهران درباره موج سوم کرونا در پاییز

بر اساس آمار دولت ایران شمار جان‌باختگان ابتلا به ویروس کرونا از ۲۰ هزار نفر گذشت. شمار مبتلایان نیز در حالی از ۳۵۰ هزار نفر گذشته که آمار نشان می‌دهد احتمالا تنها ۳/۵ درصد جمعیت کشور آزمایش تشخیصی داده‌اند. 

سیماسادات لاری،‌ سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه ۲۹ مرداد اعلام کرد طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۳ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر این اساس، شما کل جان‌باختگان به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است.

به گفته لاری، همچنین دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند. آمار کل مبتلایان به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر رسیده است.

او اشاره کرد از میان مبتلایان شناسایی شده،‌ سه هزار و ۸۶۸ نفر از آن‌ها دچار وضعیت شدید بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

با این حال آمار وزارت بهداشت مربوط به بیمارانی است که از میان تنها دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیصی شناسایی شده‌اند. 

این عدد،‌ در صورت فرض عدم تکرار آزمایش‌ بیش از یک بار برای یک نفر، حاکی است تنها حدود ۳/۵ درصد از کل جمعیت ایران تحت تست‌های تشخیصی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که پیشتر احسان مصطفوی،‌ رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور، گفته بود براساس مطالعات وزارت بهداشت در شهرهای بزرگ، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت ایران ابتلا به کرونا را تجربه کرده‌اند.

او این میزان را حدود ۱۵ میلیون نفر دانسته بود.

ادامه شیوع ویروس در ایران در آستانه برگزاری مراسم محرم و امتحانات سراسری ورودی دانشگاه‌ها نگرانی‌ها درباره تشدید موج‌های بعدی را بیشتر کرده است.

در حال حاضر ۱۴ استان کشور در وضعیت قرمز شیوع و ۱۲ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

از: ایران اینترنشنال

*****

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، با تاکید بر اینکه پاییز امسال «سخت‌ترین پاییز معاصر» است، درباره بروز موج سوم کرونا هشدار جدی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی که روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد در یک نشست خبری سخن می‌گفت، بر ادامه برخی محدودیت‌ها در حوزه آموزش و پرورش و حمل و نقل عمومی در فصل پاییز تاکید کرد.

او گفت در فصل پاییز «همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی، تمایل مردم به حضور در فضاهای سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی و ورود موج جدید آنفلونزا» باعث یک شرایط «بسیار نگران کننده» خواهد شد.

آقای زالی با اشاره به اینکه کنترل کرونا در تهران با «مشکلات جدی روبرو» شده، از حاشیه‌نشینی، فرسودگی زیرساخت‌ها و جمعیت شناور به عنوان مولفه‌هایی نام برد که بار زیادی به سیستم بهداشت و درمان وارد کرده است.

او به روال معمول آماری درباره میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تهران ارائه نداد.

مقام‌های مسئول در حوزه کرونا بدون ارائه آمارهای تفکیکی و دقیق، به هشدارهای کلی بسنده می‌کنند. استان تهران از جمله‌ استان‌هایی است که به گفته مقام‌های وزارت بهداشت از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل