قیمت نهاده دامی ۳۰‌ درصد افزایش یافت

nahade-dami

به گزارش بهار، رییس اتحادیه مرغداران استان تهران از عدم‌توزیع نهاد‌ه‌های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و وارد‌کنندگان خبر داد و گفت: با وجود اصرار وزارت صنعت، بانک مرکزی از تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی به دلیل تک‌نرخی‌شدن ارز در قانون بودجه خودداری می‌کند و این امر موجب کمبود شدید نهاده‌ها در بازار شده است. ناصر نبی‌پور با بیان این‌که قیمت نهاده‌ها نسبت به پنج‌روز قبل ۳۰‌درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: سویا که قیمت آن در حدود ۱۱۰۰‌تومان بوده است در حال حاضر با نرخ ۱۶۰۰‌ نیز در بازار موجود نیست و ذرت که نرخ آن حدود ۵۸۰ تا ۷۰۰‌تومان بوده است به حدود ۱۰۰۰‌تومان افزایش یافته است. نبی‌پور تاکید کرد: وارد‌کنندگان نهاده‌های تولید دام و طیور را احتکار کرده‌اند و با وجود آن‌که واردات نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام و واردکنندگان پیش از این انجام شده از ارائه نهاده به بازار خودداری می‌شود.

رییس اتحادیه مرغداران استان تهران با اعلام عدم‌همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با تولید‌کنندگان بیان کرد: بیش از یک‌سال است مقررشده بود شرکت پشتیبانی امور دام ۱۵۰‌هزار تن نهاده به تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار تخصیص دهد که تنها در حد وعده باقی ماند و تنها ۲۰‌هزار تن نهاده از طرف این شرکت تخصیص یافت. نبی‌پور خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که انبارها پر است، اما تولیدکنندگان باید در‌به‌در به‌دنبال تامین نهاده در بازار باشند. وی افزود: هیچ گزارشی از ارائه کشتار زودهنگام مرغ‌ها ارائه نشده و مشکل تامین نهاده ۲۵‌روز است که در بازار ایجاد شده است و مرغداران در حال تحمل شرایط کنونی هستند. نبی‌پور تاکید کرد: تولید‌کنندگان هیچ چاره‌ای جز تحمل شرایط کنونی ندارند. وی درباره قیمت‌های بازار تخم‌مرغ نیز گفت: قیمت تخم‌مرغ ۲۴۰۰ تا ۲۷۰۰تومان در هر کیلوگرم است در صورتی که نرخ خرید تضمینی آن سه‌هزار و ۶۸۰‌تومان است.

ناصر نبی‌پور، رییس اتحادیه مرغداران استان تهران، گفت: هیچ گزارشی از ارائه کشتار زودهنگام مرغ‌ها ارائه نشده است و تولید‌کنندگان هیچ چاره‌ای جز تحمل شرایط کنونی ندارند. نبی‌پور خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که انبارها پر است، تولیدکنندگان باید در‌به‌در به‌دنبال تامین نهاده در بازار باشند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل