کرونا در ایران؛ جان باختن ۴۶۶ نفر در یک روز، ۲۹۷۰۰ تن دیگر مبتلا شدند، افزایش شهرهای قرمز به ۳۵۹، اعلام تصمیمات جدید ستاد کرونای ایران برای مبارزه با بحران: شش روز تعطیلی سراسری

همزمان با تداوم بحران کرونا در کشور، وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۲۳ مرداد، اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، ۴۶۶ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

بنا بر این گزارش همچنین در این بازه زمانی ۲۹ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید شناسایی شده و حال بیش از هفت هزار بیمار وخیم اعلام شده است.

بر این اساس مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۵ نفر و شمار کل جان‌باختگان این بیماری به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی آمار کرونا را به صورت روزانه اعلام می‌کند که سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی دانسته بود.

در همین حال و بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز افزایش یافته و به ۳۵۹ مورد رسیده است.

ستاد کرونا روز شنبه از تعطیلی سراسری از روز ۲۵ تا ۳۰ مرداد و منع تردد بین‌استانی تا دو هفته آینده خبر داد.

از: رادیو فردا

*****

اعلام تصمیمات جدید ستاد کرونای ایران برای مبارزه با بحران

ستاد ملی کرونا روز شنبه، ۲۳ مرداد از تعطیلی سراسری از روز دوشنبه، ۲۵ تا شنبه، ۳۰ مرداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا ضمن اعلام این خبر همچنین گفت که منع تردد سراسری و بین استانی به استثنای آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا از ساعت ۱۲ روز یک‌شنبه، ۲۴ مرداد تا ۵ شهریور اجرا خواهد شد.

به گفته آقای رئیسی، تمام مجوزهای تردد در این بازه زمانی لغو خواهد شد و جریمه افرادی که دچار تخلف و جریمه شده‌اند بعد از یک ماه دو برابر می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونا هم‌چنین از تعطیلی تمامی ادارات و بانک‌ها جز مشاغل ضروری در تعطیلات پنج‌روزه پیش رو خبر داد.

در هفته‌های گذشته با بحرانی شدن وضعیت کرونا در کشور و افزایش آمار روزانه جان‌باختگان به بیش از ۵۰۰ نفر و شمار روزانه مبتلایان در کشور به بیش از ۴۰ هزار نفر بسیاری از مسئولان بهداشتی کشور تنها راه‌حل گذر از بحران اخیر را تعطیلی سرسختانه چند روزه در کشور اعلام کردند.

با وجود درخواست‌های مکرر روسای دانشگاه‌های پزشکی در استان‌های مختلف تاکنون به این درخواست پاسخ داده نشده بود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت حسن روحانی ۱۱ مرداد در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار «مداخله جدی» او و شورای عالی امنیت ملی به‌دلیل وضعیت وخیم ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور شد.

تصمیم گیری درباره تعطیلی در خصوص کرونا بر عهده ستاد مقابله با کرونا است و دولت حسن روحانی به دلیل عدم توانایی در حمایت اقتصادی از شهروندان از تعطیلی طولانی‌مدت و سرسختانه در این باره ممانعت کرده بود.

در همین حال بسیاری از مسئولان و کارشناسان نیز از تعطیلات بدون نظارت و محدودیت که منجر به افزایش آمار سفرها، ترددهای درون‌شهری و ازدحام شهروندان در مراکز خرید می‌شود، انتقاد کرده و از نتیجه عکس این شکل از تعطیلات انتقاد کرده بودند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، ۲۰ مرداد در سخنانی درباره تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی را بر عهده ستاد کرونا گذاشته بود.

چند روز پس از درگذشت علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ابتلا به کرونا روز شنبه اعلام شد که بتینا مظلومی، بازیگر و کارگردان تئاتر نیز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل