‘برگزاری حضوری’ کلاس‌ها در مراکز آموزشی ایران با ‘کاهش’ محدودیت‌های کرونا

دانشگاه

دویچ وله فارسی

وزارت آموزش و پرورش ایران در ابلاغیه‌ای که رسانه‌های ایران آن را منتشر کرده‌اند، از “برگزاری حضوری کلاس‌ها” در مراکز آموزشی وابسته به این وزارتخانه با “کاهش” محدودیت‌های مرتبط با کرونا در این کشور خبر داده است.

این ابلاغیه به نامه دو روز پیش (۲۶ دی ماه) وزیر کشور خطاب به وزیر علوم برمی‌گردد.

در این نامه آمده بود که “پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ریاست جمهوری، کلاس‌های درس تمام دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه‌های تحصیلی باید به صورت ‘حضوری ‘ برقرار شود.”

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی “الزامی” اعلام شده است.

همزمان احمد وحیدی، وزیر کشور ایران هم خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاهها شده است.

وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بعد از بررسی‌های مختلف “به این جمع بندی رسیده که باید مدارس و دانشگاههای کشور بازگشایی شود؛ او برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس را “ضرورت” دانسته و گفته “باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.”

دیروز هم معاون آموزشی وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای دانشگاه‌ها را ملزم به از سرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ کرده بود.

ابلاغیه اخیر در حالیست که مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا اخیرا هشدار داده بود که درصد ابتلا به اومیکرون و تعداد موارد بیماری در کشور در حال افزایش است.

با این حال موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران کمتر از دوران پیک این بیماری است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران دیروز دوشنبه (۲۷ دی ماه) در این کشور ۳ هزار و ۱۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ شناسایی شد و ۲۰ نفر هم به موراد فوتی اضافه شدند.

با این احتساب مجموع بیماران در ایران از ابتدای همه‌گیری به ۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۹۶ نفر رسید و مجموع جان‌باختگان این بیماری ۱۳۲ هزار و ۹۵ نفر اعلام شده است.

آمارهای وزارت بهداشت ایران درباره موارد فوتی ناشی از کرونا در حالیست که پیشتر بررسی‌های بی‌بی‌سی فارسی نشان می‌دهد از آغاز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تا نیمه تابستان امسال، حدود دویست هزار نفر بیشتر از میانگین مدت مشابه سال‌های قبل از شروع همه‌گیری فوت کرده‌اند.

آمارهای سازمان ثبت احوال ایران نیز نشان می‌دهد که از اول دی ۱۳۹۸ تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ حدود ۸۱۵ هزار نفر در ایران درگذشته‌اند که این رقم ۳۳ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال‌های قبل بوده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل