آمار رسمی کرونا در ایران؛ شناسایی ۳۹۵۳ بیمار جدید/ فوت ۱۳۹ نفر، هشدار درباره «پیک هفتم» پس از تعطیلات نوروز

عکس مربوط به یک بازار محلی در تبریز در روزهای اسفند امسال است

با وجود احتمال پایان «پیک ششم» کرونا در ایران، یک اپیدمیولوژیست درباره شکل‌گیری «پیک هفتم» در هفته‌های پس از پایان تعطیلات نوروز هشدار داد.

حمید سوری روز جمعه، ۲۰ اسفند، به خبرگزاری ایسنا گفت که در صورت عدم اجرای «کنترل‌های نوروزی» و «قواعد تدوین‌شده از سوی ستاد کرونا» احتمال پیک هفتم در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت وجود دارد.

آقای سوری در ادامه «روند کاهشی بسیار کُند مرگ» ناشی از کرونا را «نگران‌کننده» خواند و گفت: «این موضوع نشان می‌دهد که مداخله موثر آنی برای مقابله با اپیدمی در سطح ابتلا و بستری نداریم و مداخلات‌مان خیلی تاثیری نداشته است.»

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز جمعه از جان باختن ۱۳۹ نفر و شناسایی نزدیک به ۴ هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، از مجموع بیماران شناسایی‌شده در یک شبانه‌روز گذشته حدود ۷۵۰ نفر بستری شده‌اند و از مجموع بیماران بستری‌شده به دلیل ابتلا به کرونا در کشور بیش از سه‌ هزار نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌ سر می‌برند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۸ هزار و ۷۱۱ نفر و مجموع کل بیماران به ۷ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل