امیر بیگلری: جایزهٔ نرگس‌بانو‌ بر همهٔ آزادیخواهان مبارک باد

پس از ماه‌ها خبرهای ناگوار در پیوند با میهن عزیزمان، خبر اعطای جایزهٔ نوبل صلح به خانم نرگس‌ محمدی شور و شوق تازه‌ای در میان آزادیخواهان برانگیخت. نرگس بانو‌ بدون تردید سزاوارترین فرد برای دریافت این ‌جایزه بود، زنی‌ که زندگی خود را وقف مبارزه برای استقرار دموکراسی و آزادی و برابری کرده و در این راه با پیگیری و استقامت دیوارهای ترس را فرو ریخته و الهام‌بخش بسیاری انسان‌های دیگر شده است. او سالیان درازی است که به دفاع عام از حقوق انسان‌ها، فارغ از طرز فکر و عقیدهٔ آنان، می‌پردازد و هر کجا که ظلمی را دیده با شجاعت و صراحت فریاد سر داده و علیرغم همهٔ فشارها و تهدیدها گامی پس نکشیده است. 

کمیتهٔ نوبل صلح با انتخاب شایستهٔ خود اعتباری تازه به این جایزه بخشید، نشان داد که تلاش‌ها و مقاومت‌های دلیرانهٔ انسان‌ها را می‌توان ارج نهاد ‌و صدای حق‌طلبی را حتی از درون زندان‌ها به سراسر گیتی طنین‌انداز نمود. 

این رویداد خجسته بار دیگر ایران و جنبش آزادیخواهانهٔ ملت ایران را در متن اخبار جهان قرار داده است، جنبشی که زنان و مردان فهیم ایرانی دوشادوش یکدیگر به پیش می‌برند. امیدوارم این جایزه به نرگس محمدی و به تمامی آزادیخواهان انرژی و انگیزه‌ای مضاعف ببخشد تا با عزم و اراده‌ای بیش از پیش راه نیکویی که در آن گام نهاده‌اند را ادامه دهند. 

با آرزوی آزادی همهٔ زندانیان سیاسی و آزادی میهنمان از چنگال شوم استبداد. 

امیر بیگلری 

۱۵ مهر ۱۴۰۲ 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل