امیر بیگلری: جایزهٔ نرگس‌بانو‌ بر همهٔ آزادیخواهان مبارک باد

یکشنبه, 16ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

پس از ماه‌ها خبرهای ناگوار در پیوند با میهن عزیزمان، خبر اعطای جایزهٔ نوبل صلح به خانم نرگس‌ محمدی شور و شوق تازه‌ای در میان آزادیخواهان برانگیخت. نرگس بانو‌ بدون تردید سزاوارترین فرد برای دریافت این ‌جایزه بود، زنی‌ که زندگی خود را وقف مبارزه برای استقرار دموکراسی و آزادی و برابری کرده و در این راه با پیگیری و استقامت دیوارهای ترس را فرو ریخته و الهام‌بخش بسیاری انسان‌های دیگر شده است. او سالیان درازی است که به دفاع عام از حقوق انسان‌ها، فارغ از طرز فکر و عقیدهٔ آنان، می‌پردازد و هر کجا که ظلمی را دیده با شجاعت و صراحت فریاد سر داده و علیرغم همهٔ فشارها و تهدیدها گامی پس نکشیده است. 

کمیتهٔ نوبل صلح با انتخاب شایستهٔ خود اعتباری تازه به این جایزه بخشید، نشان داد که تلاش‌ها و مقاومت‌های دلیرانهٔ انسان‌ها را می‌توان ارج نهاد ‌و صدای حق‌طلبی را حتی از درون زندان‌ها به سراسر گیتی طنین‌انداز نمود. 

این رویداد خجسته بار دیگر ایران و جنبش آزادیخواهانهٔ ملت ایران را در متن اخبار جهان قرار داده است، جنبشی که زنان و مردان فهیم ایرانی دوشادوش یکدیگر به پیش می‌برند. امیدوارم این جایزه به نرگس محمدی و به تمامی آزادیخواهان انرژی و انگیزه‌ای مضاعف ببخشد تا با عزم و اراده‌ای بیش از پیش راه نیکویی که در آن گام نهاده‌اند را ادامه دهند. 

با آرزوی آزادی همهٔ زندانیان سیاسی و آزادی میهنمان از چنگال شوم استبداد. 

امیر بیگلری 

۱۵ مهر ۱۴۰۲ 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.