رقابت به مثابه بمب گذاری سیاسی!

دوره انتخابات رقابتی دربین جناح های جمهوری اسلامی برای همیشه پایان یافته،اماچرا؟همانگونه که قبلاً نوشتیم پروژه تاسیس دولت اسلامی و گام دوم انقلاب این پیام را به ما می‌دهد که نگاه نظام و حاکمیت به ملت مردم و اقشار گوناگون به شدت دچار تقلیل گرایی  شده است. صحبت‌های آقای علم الهدی امام جمعه مشهد در اصل پیام از درون هسته سخت قدرت است،که نگاه دارد به همان پایگاه مدافعان خودشان و نیز نیروهای ناراضی ولی منفعل که در برخی مواقع این نیروهای منفعل هم می‌توانند سیاهی لشکر نمایش‌های رسمی باشند،وبه زعم آن برای تداوم بقای نظام کافیست.
به این اعتبار در این دوره انتخابات، رهبری نظام همانند انتخابات پیشین از مخالفان برای شرکت در انتخابات دعوت به عمل نیاورد. اینکه اعلام کردند عدم شرکت در انتخابات و تبلیغ رای ندادن، ضد نظام، ضد انقلاب و ضد اسلام است، صرفاً خطاب به نیروهایی بود که پایگاه اجتماعی نظام هستند و دچار ریزش و تزلزل در سطح زیادی شده بودند.

رقابت انتخاباتی مساوی با بمب گذاری سیاسی!

زمانی رقابت‌های انتخاباتی سبب عروج نیروهای اصلاح طلب دوم خردادی درسال۱۳۷۶شدو سبب خراش‌های عمیقی به دیواره ستبر و صلب ایدئولوژی و شکاف جدی  در اقشار حامی نظام و ریزش آنهاشد. اما در دوره جدید وضعیت حاکمیت و وضعیت جامعه و اقتصاد کشور در یک شرایط بسیار بغرنجی قرار گرفته است. در شرایطی که نزدیک به ۸۰ درصد جامعه در زیر خط فقرند و شاید نزدیک به ۳۵ میلیون نفر در وضعیت فقر خشن قرار دارند،۲۸ میلیون نفر در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند،۷ میلیون نفر به دلیل نبود امکانات حمل و نقل مجانی و یا ارزان در کلانشهر تهران در تله فضای فقر افتاده‌اند و آمارها در هفت کلان شهر دیگر شبیه مدل تهران به وجود آمده است. حاکمیت به نوعی دعا می‌کند که هر تعداد از ایرانیانی که منشا اعتراضات اجتماعی اقتصادی و سیاسی می‌شوند از ایران خارج شوند. اما واقعیت این است که اکثریت نمی‌توانند خارج شوند  و این دعای حاکمیت مستجاب نمی‌شود و به همین خاطر می‌داند که با این اکثریت به راحتی نمی‌تواند به حکمرانی خودش ادامه دهد.جامعه ایران چندین جنبش اعتراضی از سال ۸۸ تا جنبش زن زندگی آزادی در ایران را رقم زده اند. جامعه هیچ گونه افق روشنی در تداوم حکمرانی جمهوری اسلامی جهت بهبود وضعیت خود نمی‌بینند. نسل زد به صحنه آمده جنبش زنان موی دماغ حاکمیت شده است. جنبش کارگری ،جنبش معلمان، جنبش فرودستان، هر آن احتمال دارد که به ابر جنبش‌های متعددی تبدیل شوند.

[اصلاح طلبان محترم بدانند که پروژه رقابت انتخابات در همین دو حوزه ریاست جمهوری و مجلس برای همیشه خاتمه یافته است]زیرا شرایط جامعه و آستانه تحمل اقشار وسیعی از آن به شدت پایین آمده و هرگونه رقابت انتخاباتی تهدید کاملاً امنیتی از طرف حکومت ارزیابی می‌شود. پروژه خالص سازی تا این لحظه توانسته است انسجام بالایی را در درون حاکمیت به وجود بیاورد اما در صورت بروز اعتراضات بزرگ و شکل‌گیری ابر جنبش، هیچ تضمینی برای حفظ این انسجام وجود نخواهد داشت و باید به شدت هوشیار و دقیق باشد که در کمند ابرجنبش اعتراضی نیفتد اما سرنوشت چیزی دیگری را رقم خواهد زد.

🆔https://t.me/hamidasefichannel2

📌صفحه اینستاگرام
🆔https://instagram.com/hamid._asefi

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل