هشدار معاون وزیر نفت ایران/ آغاز برداشت عراق از میدان مشترک نفتی آذر

maydan-nafti-azar

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز تولید عراق از میدان مشترک نفتی آذر تا چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز شمارش معکوس برای تولید نفت میدان مشترک آذر توسط عراق، شرکت ملی نفت ایران هم نسبت به تولید طلای سیاه این میدان مشترک ایران توسط عراقی‌ها هشدار داد.

رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه صنایع نفت و گاز در غرب کشور، با اشاره به شتاب بخشی به روند برداشت از میدان مشترک نفتی آذر گفت: برداشت عراق از این میدان مشترک در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد؛ از این رو برداشت از این میدان باید توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب شتاب بگیرد.

به گزارش مهر، شرکت گازپروم روسیه پس از سال ها وقت کشی در طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر به جای امضای قرارداد با شرکت ملی نفت ایران با عراق قرارداد توسعه نیمه مشترک این مدیان نفتی (بدری) را امضا کردند.

در شرایط فعلی پس از جلوافتادگی نفتی عراق از ایران در توسعه میدان آزادگان جنوبی، شمارش معکوس برای دومین جلوافتادگی نفتی عراقی‌ها از صنعت نفت ایران به منظور آغاز تولید نفت در دومین میدان مشترک نفتی بین دو کشور آغاز شده است.

در حال حاضر عراق خود را برای آغاز تولید نفت از میدان بدری که با میدان آذر ایران مشترک است آماده می‌کند به طوری‌که گازپروم روسیه پس از دو سال وقت کشی در میدان آذر ایران این روزها خود را برای آغاز تولید نفت در نیمه مشترک آذر در عراق آماده می کند.

رویترز اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرد: گازپروم نفت روسیه میدان نفتی بدری عراق را به شبکه خط لوله متصل کرده تا زیرساخت جدید برای انتقال روزانه ۲۰۴ هزار بشکه نفت فراهم شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت نفت عراق، قرار است تا چند هفته آینده این کشور رقیب ایران در اوپک و بازار جهانی نفت تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت از میدان مشترک آذر را آغاز کند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل