آزار حکومت ایران علیه روزنامه‌نگاران بخشی فارسی بی‌بی‌سی در سازمان ملل متحد بررسی شد

 

.
توضیح تصویر،پریزاد نوبخت در جلسه ژنو
 

بی‌بی‌سی بار دیگر درباره اذیت و آزار روزنامه نگاران بخش فارسی از سوی حکومت ایران به سازمان ملل متحد شکایت برده است.

بی‌بی‌سی می‌گوید این اقدام‌ دولت ایران به خصوص در دو سال گذشته تشدید شده و از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که ایران را به علت این اقدام‌ها محکوم کند.

پریزاد نوبخت، از روزنامه‌نگاران و مجریان بی‌بی‌سی فارسی در نشست امروز شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: «آزار خبرنگاران این رسانه و خانواده‌های آنها در ایران در دوسال اخیر افزایش داشته و تهدید جانی خبرنگاران در لندن هم به آن اضافه شده است.»

او که به دعوت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران در بریتانیا در این نشست شرکت کرده بود، از گزارشگر ویژهٰ برای مطرح کردن آزار و اذیت روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی تشکر کرد.

خانم نوبخت گفت: «ما حتی در خارج از کشور در امان نیستیم. حکومت ایران به ما لقب تروریست داده و ما را در فهرست تحریم قرار داده است، به ضبط اموال و دارایی ها تهدید کرده و عده ای از همکارانمان را بدون اطلاع دادن به آنها به یک سال زندان محکوم کرده است. ما را با پیام‌های مرگ و اذیت و آزار در دنیای مجازی و نشر اطلاعات غلط، تهدید می کند. امنیت خود و خانواده ما را تهدید می‌کند. خطرات امنیتی در بریتانیا باعث شده که در خیابان‌های لندن هم احساس امنیت نکنیم. مقام‌های ایران می‌خواهند ما را به ترک بی‌بی‌سی و حتی حرفه روزنامه نگاری وادار کنند. این اقدام‌ها در دو سال اخیر به شدت بیشتر شده است.»

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل