آزار حکومت ایران علیه روزنامه‌نگاران بخشی فارسی بی‌بی‌سی در سازمان ملل متحد بررسی شد

پنجشنبه, 7ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

 

.
توضیح تصویر،پریزاد نوبخت در جلسه ژنو
 

بی‌بی‌سی بار دیگر درباره اذیت و آزار روزنامه نگاران بخش فارسی از سوی حکومت ایران به سازمان ملل متحد شکایت برده است.

بی‌بی‌سی می‌گوید این اقدام‌ دولت ایران به خصوص در دو سال گذشته تشدید شده و از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که ایران را به علت این اقدام‌ها محکوم کند.

پریزاد نوبخت، از روزنامه‌نگاران و مجریان بی‌بی‌سی فارسی در نشست امروز شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: «آزار خبرنگاران این رسانه و خانواده‌های آنها در ایران در دوسال اخیر افزایش داشته و تهدید جانی خبرنگاران در لندن هم به آن اضافه شده است.»

او که به دعوت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران در بریتانیا در این نشست شرکت کرده بود، از گزارشگر ویژهٰ برای مطرح کردن آزار و اذیت روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی تشکر کرد.

خانم نوبخت گفت: «ما حتی در خارج از کشور در امان نیستیم. حکومت ایران به ما لقب تروریست داده و ما را در فهرست تحریم قرار داده است، به ضبط اموال و دارایی ها تهدید کرده و عده ای از همکارانمان را بدون اطلاع دادن به آنها به یک سال زندان محکوم کرده است. ما را با پیام‌های مرگ و اذیت و آزار در دنیای مجازی و نشر اطلاعات غلط، تهدید می کند. امنیت خود و خانواده ما را تهدید می‌کند. خطرات امنیتی در بریتانیا باعث شده که در خیابان‌های لندن هم احساس امنیت نکنیم. مقام‌های ایران می‌خواهند ما را به ترک بی‌بی‌سی و حتی حرفه روزنامه نگاری وادار کنند. این اقدام‌ها در دو سال اخیر به شدت بیشتر شده است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.