شرکت بیش از ۸۸ هزار ایرانی خارج از کشور در انتخابات

خبرگاه؛ شرکت بیش از ۸۸ هزار ایرانی خارج از کشور در انتخابات – DW – ۱۴۰۳/۴/۱۷

بر اساس اعلام ستاد انتخابات ۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر از ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، “۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر” از ایرانیان خارج از کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند. بر اساس آمار رسمی حکومتی، بیش از ۴ میلیون ایرانی ساکن کشورهای دیگر هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از مشارکت “۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر” از ایرانیان خارج کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، محسن اسلامی با اشاره به این که ۳۶ هزار و ۱۶۹ نفر به مسعود پزشکیان و ۵۰ هزار و ۲۰۶ نفر به سعید جلیلی رای داده‌اند، تعداد آراء باطله این مرحله از انتخابات در شعب خارج از کشور را یک هزار و ۹۵۰ رای اعلام کرد.

اعلام این میزان مشارکت در خارج از کشور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در حالی است که بر اساس آمار دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، بیش از ۴ میلیون ایرانی ساکن کشورهای دیگر هستند.

همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، حکومت اقدام به قرار دادن صندوق‌های رأی‌گیری در محل نمایندگی‌های خود در کشورهای دیگر کرد. اما بسیاری از ایرانیان مخالف رژیم با حضور مقابل محل‌های اخذ رأی در سراسر جهان اعتراض خود را به حامیان رژیم جمهوری اسلامی اعلام کردند.

از: دویچه وله

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل