امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به موضع‌گیری بی‌بی‌سی: خاتمی انگلیس را بیچاره کرده

فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید احمد خاتمی» نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه در همایش انتخاباتی جامعه ایثارگران استان کرمان گفت: «موج عظیمی از تخریب‌ها آغاز شده‌ است و این جریان به ضرر آقایان و به نفع جریان اصولگرایی است». او جبهه تخریب را جبهه‌ای بسیار ناشی دانست و ادامه داد: «آدم‌های آنها در این جمع هستند و می‌خواهند بدانند خاتمی چه می‌گوید». خاتمی اضافه کرد: «آنها بسیار ناشیانه عمل کرده‌اند و با انگلیس هم‌سنگر شده‌اند، کمپین «نه به خامنه‌ای» در لندن تشکیل شده‌ است و اینها به علت اینکه جرئت نمی‌کنند نه به آقا بگویند، محتوای آن کمپین را دنبال می‌کنند و آیا ننگتان نیست که هم‌سنگر با انگلیس و استکبار هستید».

او افزود: «وقتی آنها می‌گویند، جنتی، یزدی، خاتمی و علم‌الهدی، نه و شما هم می‌گویید نه؛ پس چه فرقی بین شما وجود دارد، چراکه امام خمینی(ره) این جمله را گفتند اگر روزی دیدید دشمنان شما از کسی تعریف می‌کنند، به او شک کنید».

آن فهرست‌ها رأی نمی‌آورد چون آدم ندارند

خاتمی ادامه داد: «این جریان که از آن اسم نمی‌برم، ناشیانه‌ترین کار را در عرصه سیاسی انجام دادند و با توجه به اینکه آدم ندارند، کاندیداهای جامعه مدرسین را در فهرست‌شان قرار دادند؛ در مشهد سه نفر، در کرمان دو نفر و در اهواز نیز دو یا سه نفر از ما را که ١٨٠ درجه با آنها فاصله دارند، در فهرست خودشان آورده‌اند». او گفت: «جامعه مدرسین اعلام کرده، همه کاندیداهایی که در فهرست ما هستند، باید از فهرست دیگران تبری کنند، زیرا اینها به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند».

امام‌جمعه موقت تهران افزود: «یقین دارم، فهرست جامعه مدرسین رأی می‌آورد، اما فهرست اینها رأی نمی‌آورد، زیرا آدم ندارند و مردم اینها را هواداران فتنه می‌شناسند و به همان اندازه که شاه و سلطنت شاه در این کشور منفور شد، به همان اندازه هم فتنه‌گران تا ابد منفور هستند و فتنه‌گرانی که محکوم و زندانی شدند، باید خجالت بکشند که سرشان را بالا کنند».

سفیر انگلیس هُل‌هُل می‌زند برای ملاقات با خاتمی
خاتمی با بیان اینکه انگلیس حق دارد علیه خاتمی موضع بگیرد، زیرا خاتمی بیچاره‌شان کرده‌ است، از دو نامه‌ای سخن به میان آورد که سفیر انگلیس برای او نوشته است و اضافه کرد: «دو ماه بعد از نامه اول دیدم مسئول ستاد نماز جمعه گفته‌ است سفیر انگلیس می‌خواهد با شما ملاقات کند».
او افزود: «در نامه سفیر انگلیس به بنده نوشته شده بود، عالی‌جناب تقاضا می‌کنم هرجا شما تعیین می‌کنید به خدمت شما بیایم و من به مسئول ستاد نماز جمعه گفتم، اجازه نمی‌دهم پیر خرفت استعمار به دیدار بنده بیاید، شما جنایتکار هستید».

نماینده استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: «سفیر انگلیس هُل‌هُل می‌زند برای ملاقات با خاتمی، اما خاتمی توی دهنش می‌زند، حالا می‌خواهید رادیو انگلیس بگوید به فهرستی که نام خاتمی در آن است، رأی دهید».

خاتمی تصریح کرد: «ما برای تبلیغاتمان خرج نمی‌کنیم، اما اگر می‌خواستیم ‌میلیون‌ها خرج کنیم، برای اینکه اینها برای ما تبلیغ کنند، به اندازه عمل ناشیانه و جاهلانه آنها برای ما تبلیغ نمی‌شد. از چهارشنبه در کرمان هستم و به ریگان، فهرج، بم، کهنوج، هنزا، رابر، بافت و ارزوئیه رفته‌ام و از مظلومیت ما این است، دوربینی نیست که ببینند مردم چه می‌کردند و چه شوری بود و خدا را شکر که خدا دشمنان ما را احمق قرار داده است».

من کاری به سیداحمد خاتمی ندارم: او با اشاره به اینکه برای سومین دور است که کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شده‌ام، ادامه داد: «در دو دور گذشته از این خبرها نبود، اما مردم در این دور فهمیده‌اند که بیگانگان می‌خواهند فضولی کنند و به صحنه آمده‌اند». حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید احمد خاتمی»، با بیان اینکه من کاری به سیداحمد خاتمی ندارم، افزود: «به کوری چشم اینها همین افرادی که گفته‌اند به آنها رأی ندهید در صدر فهرست قرار می‌گیرند، این حقیقت و روان‌شناسی ملت ماست». او با اشاره به اینکه حرف‌هایی که می‌زنم، فوق جریان شخصی بنده است، گفت: «بر فرض محتمل اگر شما به هدفتان رسیدید و خاتمی در خبرگان نبود، بدانید خاتمی تریبون نماز جمعه و سخنرانی در کشور را دارد. در ایام انتخابات زبانم بسته است، اما بعد از انتخابات رسوا می‌شوید و پشت صحنه این حرکات شیطانی را برای ملت می‌گویم و می‌گوییم از انگلیس و آمریکا تبعیت کرده‌اید و فتنه‌گری را در پوشش رندانه داشته‌اید».

در کانال تلگرام لجن‌پراکنی می‌کنند: او با اشاره به شایعات و دروغ‌پردازی‌ها، اضافه کرد: «روزنامه‌ای در کرمان کاریکاتور علیه بنده کشیده‌ است و در کانال تلگرام نیز مدام لجن‌پراکنی می‌کنند و این همان اخلاقی است که اینها از آن دم می‌زنند و اخلاق، اخلاق اینها گوش فلک را کر کرده‌ است. به ستاد انتخابات می‌گویم با تخریبگران برخورد قانونی کند، چرا یک هفته‌نامه کاریکاتور اهانت‌آمیز می‌کشد، اما با آن برخورد نمی‌شود». خاتمی افزود: «مردم ما خوب می‌دانند، قصه جنتی، مصباح و خاتمی نیست، بلکه قصه، قصه ولایت است و می‌خواهند ولایت را بزنند، اما این آرزو را به گور می‌برند». او ادامه داد: «امروز کوبیدن شورای نگهبان مُد است، حتی بعضی از این ردصلاحیت‌شده‌هایی که صلاحیتشان تأیید شد، آمده‌اند و سخنرانی‌های نامناسبی داشته‌اند و این نشان می‌دهد آن رد اولشان درست بوده و تأیید بعدی درست نبوده و از دست در رفته ‌است». خاتمی افزود: «بعضی از فتنه‌گران و دل‌دادگان امروز غرب اگر در هر شهری قدرت پیدا کنند، چوبه‌های‌ دار برپا می‌کنند، اما اینها و نسل و نبیره‌هایشان، این آرزو را به گور می‌برند». او در پایان گفت: «طلبکار شما مردم نیستیم، خواستید به ما رأی می‌دهید یا رأی نمی‌دهید، در هر صورت عزیز هستید و عقبه مردمی نظام مهم است و ذره‌ای از ارادت ما به مردم کرمان کم نمی‌شود، چه رأی بیاوریم و چه رأی نیاوریم».

از: شرق

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل