۳۰ میلیون ایرانی تحت تاثیر آلودگی هوا

Eshaq-Jahangiri-biographya-com-2-300x191

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ میلیون نفر در کلانشهر‌ها تحت تأثیر اثرات ناشی از آلودگی هوا هستند، گفت: مشکلات زیست‌محیطی یک‌شبه به وجود نیامده و یک‌شبه حل نمی‌شود.

به گزارش هرانا به نقل از فارس؛ اسحاق جهانگیری با اعلام اینکه تهدیدهای زیست‌محیطی جدی است، ادامه داد: این امر را می‌توان در تالاب‌هایی که در حال خشک شدن هستند و دشت‌هایی که در حال فرونشستن هستند ملاحظه کرد.

جهانگیری ادامه داد: کشور با چالش‌های جدی در زمینه اجتماعی و زیست‌محیطی روبه‌رو است.

وی افزود: امروز سراسر ایران از شرق تا غرب، شمال تا جنوب با مشکل کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو است.

جهانگیری با اعلام اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین مصرف‌کننده منابع آب است، ادامه داد: پدیده ریزگرد‌ها پدیده جدی است و تعداد زیادی از شهر‌ها و روستاهای کشور را دربرگرفته که از جمله می‌توان به استان خوزستان و شهر اهواز به عنوان قطب مهم اقتصادی و صنعت کشور اشاره کرد.

وی متذکر شد: پدیده ریزگرد‌ها پدیده‌ای نیست که یک روزه در ایران ایجاد شده باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه منبع اصلی ریزگرد‌ها کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و عربستان سعودی هستند، ادامه داد: در این زمینه باید برنامه جامعی تهیه شود و کشورهای منطقه در این زمینه گفت‌وگو کنند.

وی همچنین با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرهای کشور اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۰ میلیون نفر تحت تأثیر آلودگی ناشی از هوا در کلانشهرهای کشور قرار گرفته‌اند و زندگی و سلامت مردم تحت‌تأثیر این آلودگی‌ها قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل