۳۰ میلیون ایرانی تحت تاثیر آلودگی هوا

شنبه, 7ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

Eshaq-Jahangiri-biographya-com-2-300x191

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ میلیون نفر در کلانشهر‌ها تحت تأثیر اثرات ناشی از آلودگی هوا هستند، گفت: مشکلات زیست‌محیطی یک‌شبه به وجود نیامده و یک‌شبه حل نمی‌شود.

به گزارش هرانا به نقل از فارس؛ اسحاق جهانگیری با اعلام اینکه تهدیدهای زیست‌محیطی جدی است، ادامه داد: این امر را می‌توان در تالاب‌هایی که در حال خشک شدن هستند و دشت‌هایی که در حال فرونشستن هستند ملاحظه کرد.

جهانگیری ادامه داد: کشور با چالش‌های جدی در زمینه اجتماعی و زیست‌محیطی روبه‌رو است.

وی افزود: امروز سراسر ایران از شرق تا غرب، شمال تا جنوب با مشکل کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو است.

جهانگیری با اعلام اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین مصرف‌کننده منابع آب است، ادامه داد: پدیده ریزگرد‌ها پدیده جدی است و تعداد زیادی از شهر‌ها و روستاهای کشور را دربرگرفته که از جمله می‌توان به استان خوزستان و شهر اهواز به عنوان قطب مهم اقتصادی و صنعت کشور اشاره کرد.

وی متذکر شد: پدیده ریزگرد‌ها پدیده‌ای نیست که یک روزه در ایران ایجاد شده باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه منبع اصلی ریزگرد‌ها کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و عربستان سعودی هستند، ادامه داد: در این زمینه باید برنامه جامعی تهیه شود و کشورهای منطقه در این زمینه گفت‌وگو کنند.

وی همچنین با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرهای کشور اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۰ میلیون نفر تحت تأثیر آلودگی ناشی از هوا در کلانشهرهای کشور قرار گرفته‌اند و زندگی و سلامت مردم تحت‌تأثیر این آلودگی‌ها قرار گرفته است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.