جسد مومیائی شده مادر کوروش کشف شد!

jasadde-mumiaei

طبق نسخه قدیمی بر روی پوست میش نقشه تونلی در وسط تپه باستانی هگمتانه را که با ساروج پلمپ شده بوده را باز کردند و در حفاری و کاوش باستانشناسی که سه روز به طول انجامید جسد مومیایی شده از دوران مادها کشف شده که احتمالاً از نوادگان پادشاه دیاکو است.

نام این مومیایی «موبانا» است که احتمال می رود ملکه «ماندانا» مادر کوروش کبیر باشد.

همدان یا هگمتانه ۵۵۰ سال پایتخت مادها و در دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی پایتخت تابستانه بوده است.

امپراطوری مادها قبل از امپراطوری هخامنشی بوده است که چندی قبل نیز یکی از شاهزادگان ماد در پارک سنگ شیر استان همدان کشف شد.
از: مهر

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

2 دیدگاه

  1. حالا چه کسی و بر اساس کدام ادله ای اعلام کرده که این جسد متعلق به مادر کورش است و اصلا چهع ربطی به کورش دارد؟ مگر هرآنچه از زیر خاک این منطقه از جهان به دست بیاید باید متعلق به سلسله ای باشد که تنها دو قرن حکومت کرده و در این صورت تمدن بیش از ۳ هزار قبل از هخامنشی و امپراطوریهای قبل از آن را در کجای تاریخ و به چه علتی مدفون می کنید؟ ! سومرها و ایلامیان دست کم ۲ هزار سال فرمانروای منطقه بزرگی ازز آسیا از جمله ایران و کشورهای مجاور بوده اند ولی مطلبی در مورد آنها در کتب تاریخ نوشته نشده و کتمان می شود. این یعنی به گمراهی کشاندن تاریخ برای نسل جدید با هدف مصادره تاریخ به نفع فارسها در آینه هخامنشیان و یهودیان که منبع تاریخ مکتوب برای اثبات برتری نژادی فارسها بعنوان متحد دیرین یهودیان هستند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل