جسد مومیائی شده مادر کوروش کشف شد!

جمعه, 8ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

jasadde-mumiaei

طبق نسخه قدیمی بر روی پوست میش نقشه تونلی در وسط تپه باستانی هگمتانه را که با ساروج پلمپ شده بوده را باز کردند و در حفاری و کاوش باستانشناسی که سه روز به طول انجامید جسد مومیایی شده از دوران مادها کشف شده که احتمالاً از نوادگان پادشاه دیاکو است.

jasadde-mumiaei2

نام این مومیایی «موبانا» است که احتمال می رود ملکه «ماندانا» مادر کوروش کبیر باشد.

همدان یا هگمتانه ۵۵۰ سال پایتخت مادها و در دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی پایتخت تابستانه بوده است.

امپراطوری مادها قبل از امپراطوری هخامنشی بوده است که چندی قبل نیز یکی از شاهزادگان ماد در پارک سنگ شیر استان همدان کشف شد.
از: مهر
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۲ نظر

  1. حالا چه کسی و بر اساس کدام ادله ای اعلام کرده که این جسد متعلق به مادر کورش است و اصلا چهع ربطی به کورش دارد؟ مگر هرآنچه از زیر خاک این منطقه از جهان به دست بیاید باید متعلق به سلسله ای باشد که تنها دو قرن حکومت کرده و در این صورت تمدن بیش از ۳ هزار قبل از هخامنشی و امپراطوریهای قبل از آن را در کجای تاریخ و به چه علتی مدفون می کنید؟ ! سومرها و ایلامیان دست کم ۲ هزار سال فرمانروای منطقه بزرگی ازز آسیا از جمله ایران و کشورهای مجاور بوده اند ولی مطلبی در مورد آنها در کتب تاریخ نوشته نشده و کتمان می شود. این یعنی به گمراهی کشاندن تاریخ برای نسل جدید با هدف مصادره تاریخ به نفع فارسها در آینه هخامنشیان و یهودیان که منبع تاریخ مکتوب برای اثبات برتری نژادی فارسها بعنوان متحد دیرین یهودیان هستند.

لینک از سایتهای دیگر به این مطلب

  1. کاریزما و کلام » گاف مومیایی