وزارت ارشاد خواستار حذف ۸۰ درصد کتاب شعر علی صالحی برای صدور مجوز چاپ شد

شنبه, 11ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

صدور مجوز چاپ مجموعه شعر «سید علی صالحی» پس از مدت‌ها انتظار، توسط اداره‌ی کتاب ارشاد مشروط به حذف ۱۲۰ صفحه از ۱۵۰ صفحه اعلام شد. 

صالحی اظهار داشته که این شرط را نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه‌ی شعر «تمرین آماده باش کبوتر» از سوی نشر ثالث در سال ۹۰ جهت کسب مجوز به دایره‌ی نظارت بر کتاب وزارت ارشاد سپرده شد و سرانجام پس از ماه‌ها، به جواب نهایی ارشاد که حاکی از حذف ۸۰ درصد از این مجموعه است، ختم شد.

صالحی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این مجموعه شعر نیز می‌رود در جوار کل شعرهایی که در طی این سال‌ها ممنوعه اعلام شده‌اند.

او ضمن اظهار تاسف برای وضعیت به وجود آمده در فضای نشر کشور و اداره‌ی کتاب افزود: آستانه‌ی تحمل بسیار پائین آمده و من از این بابت بسیار متاسفم که یک مجموعه‌ی شعر که نهایتآ در ۲ تا ۳ هزار نسخه تیراژ می‌خورد، این‌گونه مسئولان را به واکنش وا می‌دارد. حال آن‌که در شرایط کنونی چاپ یک مجموعه‌ی شعر در این تیراژ نمی‌تواند زیانی به کسی برساند.

صالحی: به این سادگی‌ها مایوس نخواهم شد

این شاعر ادامه داد: من فکر می‌کنم این نوع برخوردها، نوعی یاس پراکنی را در جامعه دامن می‌زند، اما با اینحال، شاعرانی مثل من به این سادگی‌ها مایوس نخواهند شد؛ دفتر بعدی شعرم را به زودی به ناشر خواهم سپرد.

او در پایان گفت: امیدوارم فضای حاکم بر نشر کشور در آینده‌ای نزدیک مورد توجه و اصلاح مسئولان قرار بگیرد و فضای باز و منصفانه‌ای برای انتشار کتاب در کشور مهیا شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.