دکتر محمدحسن حسینی: … و اما اسلام و حاکمان مسلمان: کدامین اسلام!؟ و کدامین حاکمان مسلمان!؟

چهارشنبه, 8ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

دکتر سید محمد حسن حسینی
معلم مدرسه کار و دانش محمودیه قاسم آباد!

در ابتدا باید یاد آوری کنم که “کرسی آزاد اندیشی” یک گام مؤثر به سوی دموکراسی و دنیای متمدن و فاصله گرفتن از ارتجاع،  بربریت، استبداد و خودکامگی و فساد و فلاکت و عقب‌ماندگی است “به شرط آنکه” کسانیکه در این بحث ها به ارائه نظرات “متفاوت” می پردازند وارد لیست سیاه نشده و علاوه بر خودشان عزیزانشان هم از حقوق شهروندی خود منع نشوند و به روشهای فاشیستی محسوس و نا محسوس مطرود و از زندگی و هستی ساقط و نهایتاً معدوم نشوند –  که اگر چنین شود حاکمان ما همان مرتجعین مترقی! تمامیت‌خواهی هستتد که جز به معدوم کردن دگراندیشان جهت استحمار، استعمار و استثمار راحت تر ملت و تاراج هر چه بیشتر سرمایه های آن‌ها نمی اندیشند.

حیرت آور است اما در ادامه صحبتهای معاون محترم استاندار تهران درباره روی گردان شدن بیش از ۹۰% جوانان ایرانی از اسلام معاون اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز ادعا کرد که “جمهوری اسلامی از صهیونیزم هم بیشتر به جهان اسلام زیان رسانده است”!  (radiofarda.com 3 May 2015)اما به راستی دلیل فاجعه هایی این چنینی و در این ابعاد چیست؟ در مقالات قبلیم به برخی از این دلایل اشاره کرده ام. در این مقاله از زاویه ای دیگر به این مقوله می پردازم.

واقعیت این است که یکی از دلایل اصلی ناکامی حاکمان ما بر می گردد به نگرش و منش و سیره آنها در معرفی اسلام و مملکت داری. حاکمان ما باید توجه داشته باشند که اسلام صرفا با حرف و حدیث و موعظه ترویج نمی شود بلکه این امر با عمل کردن به دستورات آن میسر می شود. مسلمان بودن من و یا دیکتاتور و فاشیست نبودن من و این که من در خدمت کاپیتالیسم و امپریالیسم خارجی و یا داخلی نیستم به واسطه آنچه من – با ژستی که انگار پیغمبر هستم می گیرم – می گویم به دیگران اثبات نمی شود بلکه اینها به واسطه کارها و برخوردهایی که به ویژه با مخالفانم انجام می دهم ثابت می شود. آنچه می گویم نباید در تضاد با آنچه در عمل انجام می دهم باشد چرا که آنچه که در عمل بر آن اصرار دارم میزان صداقت من را نشان می دهد نه آنچه می گویم. ضمن این که حاکم مسلمان کسی نیست که مردم را صرفا به نماز و روزه و عبادت و صبور بودن و توبه کردن ترغیب کند و همزمان اهل ظلم و ستم و تبعیض و ریا باشد و نسبت به فسادهای لجام گسیخته و غارتها و … نیز بی تفاوت باشد و یا حتی در آنها سهیم باشد. با این سیاست ها و روش ها و منش ها مردم به تدریج به این سطح از آگاهی می رسند که آنها دارند تربیت می شوند که صرفا در پی نماز و روزه و توبه خود باشند و نسبت به مسایل پیرامون خود بی تفاوت بوده و بی خیال همه چیز باشند!؟ و این یعنی این که آنها در واقع برده تربیت می شوند – شاید! برای این که راحتتر استحمار، استعمار و استثمار شوند و سرمایه های ملی شان به تاراج رود!

از طرف دیگر حاکمان باید توجه داشته باشند که اعمالی از قبیل فیلتر، سانسور و جمع کردن دیشهای ماهواره و کنترل تلفن و موبایل و ای میل دگر اندیشان و جو ارعاب و اختناق در عصر و شرایط و دنیای متمدن امروز توهین به شعور و کرامت انسانی نخبگان و لگد مال کردن حقوق اولیه بشر تلقی می شوند که البته اینها از ویژگیهای حکومتهای استبدای هستند. علاوه بر این همان طور که تبعیض قایل شدن در اجرای عدالت تداعی کننده عدالت معاویه ایست – و نه عدالت علوی – مطرود و منزوی کردن و آزار و اذیت و حتی شکنجه کردن مسلمانان متفکر و اندیشمند و روشنفکران از ویژگیهای حکومتهای فاشیستی است. ضمنا استناد کذایی به قران کریم و ایمه اطهار (ع) و ساختن و جعل کردن احادیث و روایات برای حکومت و غارت کردن هم تداعی کننده حکومت صفوی است. نکته دیگری که نباید فراموش شود این است که ترور شخصیت و تحقیر کردن مخالفان از کانالهای متفاوت و با شیوه های فاشیستی توسط عوامل سر سپرده – همان طور که میثم تمار در حالیکه توسط ابن مرجانه داشت شکنجه و تحقیر می شد گفت – از شیوه ها و ویژگیهای حرام زاده هاست.   نهایتا این که حاکمان باید بدانند که باند بازی در عزل و نصبها و نخبه کشی هم همانند سایر سیاست هایشان سبب عقب ماندگی و فلاکت ملتها و به صلیب کشیدن اسلام در اذهان مردم و حتی نخبگان می شود. ختم کلام این که این نوع اعمال مدیریت و مملکت داری – در یک کشور که ادعای اسلامی بودن دارد– خیانت به اسلام است. همان طور که گفتم حکومت اسلامی باید در عمل در خدمت اهداف متعالی الهی و آحاد مردم باشد و نه در خدمت امپریالیسم و کاپیتالیسم داخلی و یا همان سرمایه داران از قبیل باند های مافیایی قدرت و غارت و قاچاق انسانها و نیز خودروسازان و ….

مجددا یاد آوری می کنم که حاکمان ما باید بدانند که اعمالی از قبیل اعدام و سنگسار و قطع کردن دست و پا به مصلحت نیست. این کارها در روزگار جاهلیت جواب می داد اما در این زمانه مضراتش بیشتر است. آنها باید بدانند که این نوع تنبیهات در آغاز ظهور اسلام در ۱۵۰۰ سال قبل با آن مردم و آن فرهنگ شان و در آن ظرف زمان موثر بود. در دنیای متمدن کنونی و با مردمی که در قرن بیست و یکم زندگی می کنند بهتر است بر اعتدال و رافت اسلامی تاکید شود. اما اگر اصرار به این نوع تنبیهات دارند بهتر است که دست و پای دزدان و مختلسان میلیاردی و خاینان به ملت و اسلام قطع شود و نه دست و پای پفک دزدها! به عنوان نمونه از احمدی نژاد شروع کنند: او را از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام خلع و در پیشگاه خلق مجاهد ایران محاکمه و اعدام کنند….

در ذیل چند جفای احمدی نژاد و قبیله اش را به مردم و در حقیقت به اسلام که اتفاقا در پوشش اسلام و هاله نور و شعارهایی از این دست اتفاق افتاد و در تغییر نگرش مردم و به ویژه جوانان نسبت به اسلام موثر بودند را یاد آوری می کنم: – این اطلاعات که مردم در جریان آنها هستند و صرفا جهت یاد آوری در اینجا آورده شده اند از خبر گزاریهایی که اهل اغماض نیستند همانند سایت کلمه، سحام نیوز، بی بی سی،  صدای آمریکا و … به دست آمده است. کافی است در اینترنت مثلا کلمات “فساد، اختلاس و یا نقض حقوق بشر در ایران” را جستجو کنید تا به اقیانوسی از این اخبار برسید:

  1. دروغ بزرگ احمدی نژاد در باره معاون اول خود – کردان – به ملت ایران.
  2. خیانت بزرگ معاون اول – رحیمی – به ملت ایران و اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی ایشان از بیمه و دادن عیدی ۸۴۰ میلیون تومانی به روسای بیمه تامین اجتماعی و … برای چشم پوشیدن بر …! (خبر گزاری پارسینه ۸ دسامبر ۲۰۱۴)
  3. سرقت بیش از ۱۲ هزار میلیارد دلار از فروش نفت در سال ۱۳۸۹ (خبر آنلاین

http://www.khabaronline.ir/detail/175247/Economy/political-economy

  1. اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی همکاران ایشاه در بانک. (همشهری آنلاین

http://hamshahrionline.ir/details/288794/Society/vulnerabilities

  1. دست داشتن ۴ وزیر در سرقت ۷۰۰۰ میلیارد تومانی (صدای آمریکا آپارات ۲۹ آگوست ۲۰۱۴)
  2. http://www.radiofarda.com/content/f2-iran-mps-allegation-against-ahmadinejad-dollar-exchange/26614993.html
  3. ناپدید شدن ۱۰۰۰ میلیارد دلار از خزانه

 http://schach.chess.com/blog/Free-iran/content235

  1. خروج ۶ تن طلا – به صورت غیر مجاز – از کشور.
  2. سرقت ۱۶ ملیارد تومانی از بیت المال جهت راه اندازی یک دانشگاه برای خودشان و نور چشمی هایشان!                                                      (shafaf.ir 11 September 2013)
  3. یک اختلاس کوچولوی! ۹ هزار میلیاردی دیگر.
  4. دادن بیش از ۶ میلیارد تومان پاداش!؟ به حدود ۴۰ مدیر!؟ از بیت المال مسلمین!؟

Tacoma.ir 20 April 2015

  1. توزیع بیش از ۴۰ هزار سکه بهار آزادی بین نور چشمی هایشان – از بیت المال.
  2. دادن ده ها بورسیه غیر قانونی به هم باندی هاشون که شایستگی و لیاقت شو نداشتند.

http://tnews.ir/Tags/%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7

  1. سرقت ۳۲ میلیارد تومانی مسیولان وزارت علوم با همکاری ۱۲۵ نماینده مجلس شورای اسلامی!؟

http://www.kaleme.com/1394/02/14/klm-214757/

Fararu.com

  1. سرقت یک زمین ۵۰۰۰ متری توسط سه نماینده مجلس شورای اسلامی!؟

Boyernews.com 4 May 2014

  1. سرقت ۱۶ میلیارد تومانی سران کمیته امداد!؟!

Parsine.com 4 March 2014

  1. اختلاس میلیاردی در بنیاد شهید!!!؟؟

http://www.tabnak.ir/fa/news

http://www.kaleme.com/1394/03/07/klm-216178/

  1. سرقت ۹۷ هزار میلیارد تومانی در پدیده شاندیز توسط…!؟ (خبر آنلاین ۳ ژانویه ۲۰۱۵)
  2. اختلاس ۴۰۰ میلیاردی در ناجا!؟
  3. اختلاس ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در کارخانه تولید آلومینیم جاجرم – شهر ما – توسط یک سردار سپاه!؟ و دار و دسته اش!؟ – این پولهای کثیف و حرام را برای چی می خواستید!؟

Makhzanblog.ir

  1. دادن رشوه به ۱۷۰ نماینده خدوم! و مخلص! ؟ مجلس برای ….

Fararu.com 28 Jan 2015

  1. هیات علمی کردن دختر معاون وزیر علوم احمدی نژاد (ملا باشی) با مدرک فوق لیسانس زبان انگلیسی در دانشگاه علم و صنعت تهران.

Khodnevis.org 17 July 2012

  1. ناپدید شدن دکللهای نفن و نیز ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر.
  2. ناپدید شدن ۵۰۰ هزار میلیون یورو.
  3. دست داشتن وزیر علوم احمدی نژاد (کامران دانشجو) در سرقتهای میلیاردی…..
  4. جذب ۴۵۰٫۰۰۰ نفر!؟ از هم باند ی هاشون – به صورت غیر قانونی و سفارشی– در مشاغل دولتی!؟

(خبر آنلاین ۲ آگوست ۲۰۱۴)

  1. آن قضیه آدم کشی در کهریزک و دادن چک تضمینی ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط دادستان مرتضوی!.

Entekhab.ir  ۳ September 2014

  1. واگذاری شرکتهای دولتی و نیمه دولتی تحت لوای خصوصی سازی به امثال شهرام جزایری و بابک زنجانی ها و نور چشمی ها و آقازاده های سفارش شده و ایجاد فساد لجام گسیخته و ناپدید شدن مدارک تحقیق و تفحص خودشان از همه این موارد و ……….. و هزاران رانت لانه عنکبوتی دیگر هم باید به آن اضافه کرد………. که یک در هزار آن هم در جراید و خبرگزاریها منتشر نشده است ……..

http://www.sotondine-namaz.blogfa.com/post-66.aspx

http://www.goftogoonews.com

  1. سخنرانی حجت الاسلام علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس در باره پاک ترین! مسیولان جمهوری اسلامی

http://www.aparat.com/v/1wRHl/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D9%88_%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA_%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA_%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C_%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF_%D8%A8%D9%88%D8%AF

  1. توصیه ۱۰۵ نفر از نور چشمی ها به دانشگاه امیر کبیر تهران برای جذب در هیات علمی آن دانشگاه بدون گذراندن مراحل قانونی!!؟؟ من خودم هم شاهد مسایلی بوده ام که از ذکر آنها در این جا شرم دارم. به عنوان نمونه ای کوچک شاهد بودم که دکتر محمد علی رباط جذی که شراب را به جای آب می خورد هیات علمی دانشگاه دولتی بجنورد شد و در حال حاضر (۱۳۹۶) رییس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد است!!!

ضمنا ملت امیدوار است مسیولان آلوده نشده (پاک) نظام و به ویژه حراستی ها و وزارت اطلاعاتی های پاک و خدوم (منابع را ببینید) چنانچه واقعا آلوده نیستند! حد اقل اسامی ۱۷۰ نماینده! مردم در مجلس شورای اسلامی را که از معاون اول رییس جمهور رشوه گرفتند قبل از انتخابات بعدی مجلس افشا کنند! ملت باید ببیند به چه کسانی رای می دهند. همین طور ما مایلیم که در باره “برادران دزد و قاچاقچی” که احمدی نژاد در شرایطی خاص از آنها سخن راند هم اطلاع رسانی شفاف شود! و روشن کنند که ایشان با چه روشهایی و چه دزدیهایی کرده اند و می کنند و این پولهای کثیف صرف چه اموراتی می شده و ایشاه تحت امر چه کسی و یا کسانی بوده اند؟! و اینکه آیا ایشاه در پستهای مدیریتی و گزینشی جمهوری اسلامی ایران بر مسند قدرتند؟!

نتیجه این که همان طور که همه اذعان دارند حتی ریشه های نظام هم دچار فساد درونی شده است. امید است با بازتر شدن فضای سیاسی و امنیتی کشور و مطرود و حتی مخفی نکردن و به حاشیه نکشاندن متفکران منتقد دلسوز – که نقش دارکوبان را برای درخت آفت زده جمهوری اسلامی دارند – شاهد بهبود وضعیت بحرانی کنونی و در نتیجه مثبت تر شدن نگرش و برداشت به ویژه جوانان از اسلام راستین باشیم که واقعا در ایران مظلوم و حتی مورد تحریف واقع شده است – همان گونه که مواردی دیگر از جمله عاشورا تحریف شده است. یاد آوری این که به خاطر بازگویی یکی از سخنرانی هایم – که در عاشورای ۱۳۸۹ در مسجد شهرمان داشتم (وبلاگم که در منابع آمده است را ببینید) – در یکی از کلاسهایم در مدرسه رنگرز مشهد من را از این مدرسه به جرم ضد انقلاب بودن! اخراج کردند.  همان سال به خاطر آن سخنرانی دامادمان را هم – برای تهدید و ارعاب من – کشتند و نهایتا… اولین مقاله در منابع را مطالعه بفرمایید.

در پایان به سه ویژگی “شرم آور” برای یک حاکم (غیر مسلمان!) از دیدگاه امام حسین (ع) – که به نوعی به ارایه نگرش و منش و رفتار اسلامی می پردازد – اشاره می کنم:

  1. ظلم کردن به افراد مظلوم و بی کس
  2. بزرگوارانه برخورد نکردن با مخالف و
  3. ترسیدن از دشمن.

این مقاله در ۱۰/۰۳/۱۳۹۴ در سایت خبری تحلیلی سحام نیوز منتشر شد که متاسفانه این سایت از دسترس خارج شد:

http://sahamnews.org/2015/05/283890/

منابع  

ترعیب، بازداشت و شکنجه دکتر سید محمد حسن حسینی توسط سپاه پاسداران

http://bit.ly/2hdn653

حراستی ها چه کسانی را به حراست و پاسبانی نشسته اند؟!

http://melliun.org/iran/145510

مقالات بیشتر در وبلاگ شخصی نویسنده:

http://beyondelt.blogfa.com


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.