سکوت نهادهای حقوق بشر و وسعت دامنه ی دستگیری ها در میان شهروندان عرب

دوشنبه, 14ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

arab-ahwaz

به گزارش کریم دحیمی از فعالان حقوق بشر اهواز در مؤرخه ١/٣/٢٠١٣ و ٢/٣/٢٠١٣ تعدادی از جوانان منطقه کوره شهر ماهشهر و شهرجراحی ( چمران) توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند. بنا به گزارش این منابع نیروهای امنیتی بدون هیچ گونه مجوز قضائی شبانه وارد منازل شده و با إیجاد رعب و وحشت میان خانواده ها، فرزندان آنها را با خود برده اند. تا کنون مشخص نیست که این عده را به اهواز منتقل کرده یا در همان شهر ماهشهر بازداشت شده اند.

منابع محلی أضافه نموده اند که این دستگیریها در دو روز جمعه و شنبه رخ داده است که در این میان عبدالرضا غبیشاوی ، محمد کریمی، جاسم ناصری و قاسم سیمرى از أهالی کوره ماهشهر در روز جمعه ١/٣/٢٠١٣ بازداشت شده اند. از أهالی شهر جراحی نیز إبراهیم حاج مقدم، هادی خضیری،علی صخراوی و نجم مقدم در روز شنبه مؤرخه ٢/٣/٢٠١٣ دستگیر شده اند.به گفته شاهدان عینی تعداد بازداشت شدگان بیش از این تعداد اما فقط اسامی این عده به فعالان حقوق بشر إرسال شده است.

منابع مطلع گفته اند که بازداشت شدن این عده چند روز بعد از شرکت کردن آنها در تجمع و مراسم تشییع و دفن یک فعال فرهنگی صورت گرفته است. که در آن مراسم اشعاری در مخالفت با احکام اعدام صادره در حق تعدادی از جوانان عرب، خوانده شد. قابل ذکر است که در روزهای اخیر در چندین نقطه مانند ملاشیه -اهواز، آبادان ، کوت عبدالله ، جراحی و رامشیر تعدادی از جوانان را بدلائل فعالیتهای فرهنگی و مذهبی توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده اند.
لیست تکمیلی أسامی إرسال شده از ملاشیه اهواز که در تاریخ ٢۶/٢/٢٠١٣ دستگیر شده بوده اند.

١-محمد منصوری ٣۵ ساله
٢-ناجی سیلاوی ١٩ ساله
٣-غالب براجعه ٢٢ ساله
۴-فیصل سیلاوی ٢٠ ساله
۵-عیسى سیلاوی ٢٠ ساله
۶-رضا باوی
٧-سالم براجعه
٨-منصور براجعه
٩-عباس بدوی
١٠-امیربدوی
١١-احمد بدوی
١٢-محمد مزرعه
١٣-ناصر اسدی
١۴-احمد حیدری
١۵-جاسب عفراوی
١۶-ولید مسعودی
١٧-خلیل خسرجی

خانواده های این افراد بازداشتی که به بهانه های واهی تا کنون دستگیر شده اند از وضعیت فرزندان خود نگران هستند. نا گفته نماند که نهادهای امنیتی و دستگاه قضائی ایران به کلیه پیمان های بین المللی حقوق بشر و اصول و مواد آئین دادرسی خود پایبند نیستند.

٣/٣/٢٠١٣


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.