دادگاه رسیدگی به اتهام وفا احمدپور، خواننده زندانی، برگزار شد

چهارشنبه, 27ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «وفا احمدپور»، خواننده زندانی معروف به «وفادار»، امروز چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، در دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

ایران وایر

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «وفا احمدپور»، خواننده زندانی معروف به «وفادار»، امروز چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، در دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

بنا بر گزارش منابع حقوق بشری ایران، در جریان این جلسه دادگاه، آقای احمدپور از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی از طریق همراهی با معاندین نظام» به دفاع از خود پرداخته است.

وفا احمدپور همراه با دوست و همکارش «دانیال مقدم»، در۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پس از انتشار موزیک‌ ویدئویی با نام «آماده‌باش» که در آن به موضوعاتی از جمله سرکوب، دستگیری‌های خوشنت آمیز شهروندان توسط گشت ارشاد و بحران اقتصادی در ایران پرداخته شده بود، بازداشت شدند. آنها ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و بعدتر به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

وفا احمدپور پیشتر نیز در تاریخ پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.

«دانیال مقدم» هنرمند و خواننده موسیقی اعتراضی که همراه با «وفا احمدپور» دستگیر شده است نیز پیش از این با انتشار چند آهنگ اعتراضی  با اتهام «دعوت به فساد و فحشا» از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی روبرو شده بود. او با انتشار آهنگی با عنوان «رئیس» با اجرای «غلام کویتی‌پور»، ‌نوحه‌خوان مشهور دوران جنگ ایران و عراق، و اثری مشترک با «سحر زکریا» و «صبا کمالی»، بازیگران سینما به مناسبت روز جهانی «منع خشونت علیه زنان» از سوی سوی نهادهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.