گزارشی از مشکلات زندانیان محبوس در زندان ایلام

جمعه, 22ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – زندانیان محبوس در بند سلامت زندان ایلام تحت شرایط بسیار نامناسبی در این زندان نگهداری می‌شوند. این زندانیان با مشکلات مضاعفی از جمله عدم دریافت خدمات درمانی مناسب، نبود آب گرم جهت استحمام و عدم وجود وسایل گرمایشی در فصل سرد سال مواجه هستند. مجید مرادی و حیدر تیموری نیز که هفته گذشته به این زندان انتقال یافتند از نیاز های اولیه شامل لباس مناسب، لوازم بهداشتی و پتو محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شرایط نگهداری زندانیان در زندان ایلام بسیار نامناسب بوده و این زندانیان از خدمات درمانی نیز در سطح مطلوبی برخوردار نیستند.

یک منبع مطلع درخصوص وضعیت بند سلامت زندان ایلام به هرانا گفت: “اینجا فقط اسمش بند سلامت است؛ اینجا نه از سیستم تهویه خبری است و نه آب گرم برای استحمام وجود دارد. در طول شبانه روز فقط ساعات پایانی شب آب گرم وجود دارد که در آن ساعت هم بخاطر ساعت خاموشی زندان، زندانیان اجازه استفاده از حمام را ندارند”.

طبق گزارشات دریافتی هرانا، یکی دیگر از مشکلات زندان ایلام عدم دریافت خدمات پزشکی مناسب است که علیرغم تعداد بالای زندانیان، پزشک زندان هر هفته تنها یک بار در رندان حضور یافته که با توجه به کمبود دارو، زندانیان سالم نیز درخواست دارو می‌کنند تا با ذخیره سازی آن در وقت ضرورت از آن استفاده کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه اکنون فصل سرما رسیده، سیستم گرمایشی این زندان غیر فعال بوده و پنجره ها نیز فاقد شیشه هستند و زندانیان به اجبار از کارتن برای پوشاندن پنجره ها استفاده می‌کنند. این موضوع بعنوان رنج مضاعف زندگی را برای زندانیان طاقت‌فرسا کرده است.

این زندان با وضعیت نامناسبی که دارد محل نگهداری تعدادی از زندانیان عقیدتی است، از جمله مجید مرادی و حیدر تیموری دو تن از دراویش گنابادی، این دو زندانی پیشتر در تاریخ ۱۲ آذرماه امسال بدون اطلاع قبلی از زندان تهران بزرگ به زندان ایلام تبعید شده‌اند. پس از این انتقال مسئولان زندان ایلام با زور و اجبار اقدام به تراشیدن موی سر و سبیل این شهروندان کرده و آنها را با وضعیتی تحقیرآمیز به بند سلامت این زندان منتقل کرده‌اند. این شهروندان اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان جرائم عادی در یک مکان نگهداری می‌شوند.

گفته می‌شود پس از انتشار خبر تراشیدن موی سر و سبیل این شهروندان، صفدر فولادی، رییس زندان ایلام این دو شهروند را به دفتر خود احضار و مورد بازخواست قرار داده و ضمن تهدید این زندانیان مبنی بر اینکه در صورت تکرار اطلاع رسانی از اتفاقات زندان، برخورد شدیدتری با آنان خواهد شد، کارت تلفن این دو زندانی را ضبط کرده است.

وسایل شخصی و لباس‌های این دو زندانی هنگام ورود به این زندان توسط مسئولین زندان گرفته شده و هیچگونه جیره ای شامل شانه، مسواک، خمیردندان، دمپایی، حوله، شامپو، صابون و لباس زیر به آنان تحویل داده نشده است. این دو زندانی حتی از داشتن پتو هم و ملحفه نیز محروم هستند.

این در شرایطی است که لوازم مورد نیاز زندانیان در فروشگاه زندان به قیمت خیلی بالایی به فروش می‌رسد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.