واکنش تازه به فایل صوتی؛ کوثری: باید به فرماندهان سپاه آفرین گفت

چهارشنبه, 27ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

اسماعیل کوثری

اسماعیل کوثری

در واکنشی تازه به افشاگری رادیوفردا از فساد گسترده در سپاه پاسداران و شهرداری تهران، اسماعیل کوثری، نماینده مجلس، چنین نظر داد که فرماندهی وقت سپاه «وظیفه اصلی خود را خوب انجام داده» و «باید به فرماندهان سپاه آفرین گفت».

رادیوفردا روز ۲۱ بهمن‌ماه یک فایل صوتی حدود ۵۰ دقیقه‌ای را منتشر کرد که بخش اعظم آن به جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران اختصاص دارد.

از جمله یکی از بخش‌های مهم فایل صوتی این است که صادق ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی و سازندگی سپاه، به صراحت اعلام می‌کند که محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به شدت از برخورد با پرونده فساد مرتبط با شهرداری و بنیاد تعاون سپاه ناراحت بوده و پس از این‌که تیم جمال‌الدین آبرومند در بنیاد تعاون سپاه «۸ هزار میلیارد تومان» [معادل دو میلیارد دلار به ارزش سال ۹۷] کم می‌آورند، قالیباف از او خواسته است که یک تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن ماجرا امضا کند.

گرچه سپاه پاسداران بعدا مجبور شد اصالت این فایل صوتی را تایید کند، هنوز هیچ واکنشی از سوی محمدباقر قالیباف که هم‌اکنون در ایران رئیس مجلس است منتشر نشده است.

در همین حال عده‌ای تلاش کرده‌اند این فایل صوتی را نشانه‌ای از پاکدستی و فسادستیزی در سپاه جلوه دهند، همچون روزنامه تندروی کیهان، و اکنون اسماعیل کوثری، نماینده مجلس که خود از فرماندهان سپاه بوده است.

او به خبرگزاری فارس گفت: «اگر کسی با دقت و منصفانه این فایل صوتی را گوش کند، به فرماندهان سپاه آفرین می‌گوید که با حساسیت مسائل رخ داده را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند تا سلامت مجموعه حفظ شود.»

او ادامه می‌دهد: «یک فایل تکراری را بازنشر کرده‌اند و خیال می‌کنند که به سند دسته اول دست یافته‌اند.»

در یک هفته گذشته عده‌ای تلاش کرده‌اند این طور نشان دهند که این فایل از دو سال پیش در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام موجود بوده است. با این حال این عده به این سوال پاسخ نداده‌اند که چرا در این دو سال به مسائل طرح‌شده در فایل رسیدگی نشده است.

از جمله افرادی که در فایل صوتی اشاره می‌شود که آلوده به فسادند غیر از محمدباقر قالیباف، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه، نیز که در فسادهای میلیاردی بنیاد تعاون دست داشته، هم اکنون دستیار آقای قالیباف است، و حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، که به نفع قالیباف فعالیت می‌کرده، هنوز در سمت خود فعالیت دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.