وضعیت نگران‌کننده سعید حسین‌زاده در اعتصاب غذا / گواهی پزشکی

چهارشنبه, 19ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

said hosein zade-300x191

نزدیکان سعید حسین‌زاده، نسبت به وضعیت سلامتی این فعال مدنی در نوزدهمین روز اعتصاب غذا ابراز نگرانی کرده‌اند. پزشکان بهداری اوین به دلیل بیماری‌های مختلف قبلا گواهی عدم تمل کیفر وی را صادر کرده بودند و طی روزهای گذشته نیز در نامه‌ای به دادستانی نسبت به ادامه وضعیت فعلی او هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید حسین زاده از جمعه سی ام بهمن ماه اعلام اعتصاب غذا کرده و گفته است تا زمان وصول مطالبات به اعتصاب خود ادامه می‌دهد. «اعزام به مرخصی درمانی، اجرایی شدن عدم تحمل کیفر و یا توقف و تعلیق مجازات» مطالباتی است که او قانونا حق خودش اعلام کرده است.

در نامه‌ای که به امضای پزشک بیمارستان امام خمینی رسیده نوشته شده است: “بیمار از هرگونه فعالیت های فیزیکی و استرس‌های شدید منع شود و با توجه به زمینه درگیری قلبی که ممکن است امکان تحمل حبس را برای بیمار منتفی سازد، توصیه می شود حتما مشاوره قلبی برای بیمار انجام شود.”

بهداری زندان طی روزهای گذشته در نامه‌ای به دادستانی تهران گفته است که با توجه به «افت قابل توجه فشار و ضربان قلب و مشکلات قلبی گذشته»، ادامه این وضعیت می‌تواند به بروز سکته قلبی منجر شود. مسئولین قضایی با توجه به این نامه از خانواده سعید حسین زاده خواسته‌ بودند او را به شکستن اعتصاب تشویق کنند چون به گفته آنان این کار هیچ فایده‌ای ندارد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفته است که با وجود بیماری های مختلف و صدور گواهی عدم تحمل کیفر از سوی زندان، مقامات امنیتی سپاه تا کنون با مداخله غیرقانونی با آزادی سعید حسین زاده مخالفت کرده‌اند.

سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.

وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تایید شد. این در حالی است که مجموع اشد مجازات این دو اتهام چهار سال حبس بیشتر نیست.

آقای سعید حسین‌زاده هم‌اینک دومین سال حبس خود را در بند هفت زندان اوین سپری می کند.

saeid-hoseinzade-govahi-pezeshki-224x300

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.