مصاحبه با آرش سبحانی درباره آخرین آلبوم گروه کیوسک

دوشنبه, 15ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

«استریو تال تقدیم می‌کند» نام آلبوم نهم گروه موسیقی «کیوسک» است که به تازگی منتشر شده. همان‌طور که از اسم آن بر می‌آید همه‌ی آهنگ‌های این آلبوم حول موضوع زندگی شخصی به نام «کامران ملت» می‌چرخد که در دهه‌ی شصت و اوایل دهه‌ی هفتاد از طریق تشکیلات زیرزمینی «استریو تال» انواع موسیقی غربی را به دست متقاضیان می‌رساند.

در زمانه‌ای که ورود و توزیع موسیقی اکیدا ممنوع بود، و در نبود ماهواره و اینترنت، تلاش‌های افرادی چون «کامران ملت» دریچه‌هایی بود به هوای تازه‌ی موسیقی روز که به خصوص برای جوانانی که به طور جدی‌تر موسیقی را دنبال می‌کردند بسیار حیاتی بود. البته این تلاش‌ها پرخطر و با ریسک بالای دستگیری و شلاق و جریمه و زندان همراه بود. «استریو تال» از این لحاظ هم در میان هم‌قطاران خود یگانه بود که با تمهیدات مدیرش یعنی «کامران ملت» – که دیگر به «کامران تال» معروف شده – برای بیش از یک‌دهه از خطر شناسایی و توقیف گریخته بود. هرچند که در نهایت شد آن‌چه بالاخره سرنوشت محتوم این‌گونه تشکیلات بود و کامران تال نزدیک به سه سال را در زندان اوین گذراند، و همه وسایل و آرشیو چندهزارتایی موسیقی‌ای که به وسواس و طی سال‌ها جمع‌آوری کرده بود از دست داد.

در این مصاحبه‌ی ویدئویی، «آرش سبحانی» سرپرست، ترانه‌سرا و خواننده‌ی گروه کیوسک، که خود از جمله مشتریان «استریو تال» بود، بیشتر در مورد این آلبوم و کامران تال توضیح می‌دهد، ضمن این‌که بخش‌هایی از قطعات مختلف آلبوم را نیز می‌توانید در خلال این مصاحبه بشنوید.

ضمنا، به زودی فیلم مستندی درباره کامران تال و استودیوی موسیقی‌اش ساخته خواهد شد که از همه مشتریان قدیمی او دعوت می‌کنیم خاطرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارند:info@iranwire.com

از: ایران وایر

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.