چهارمین روز تجمع کارگران کارخانه سیمان ایلام در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

جمعه, 19ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

kargar

چهارمین روز تجمع کارگران کارخانه سیمان ایلام در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و کاهش حقوق

جمع زیادی از کارگران کارخانه سیمان ایلام در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات، کاهش حقوق و مزایا خود و ضعف مدیریتی از روز دوشنبه تا به امروز۱۸شهریور در محوطه کارخانه تجمع کردند. به گزارش۱۸شهریور ذاکرنیوز،کارخانه سیمان استان ایلام بعنوان نماد صنعت این استان که در سال ۱۳۶۷ تحت نظر بنیاد مستضعفان با همکاری بانک سپه، در جهت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان تأسیس شد و توانست در این سال های عناوین مختلف کشوری و بین المللی را کسب کند ولی هم اکنون با مشکلات فراوانی رو به رو شده است.

کارخانه سیمان ایلام که به صورت روزانه ۵۳۰۰ تن تولیدات داخلی داشته است به دلیل تعطیلی فاز یک کارخانه سیمان ایلام در فرودین امسال، حجم تولیدی در آن تقلیل یافته است.

اما وضعیت رکود در این کارخانه به همین جا ختم نمیشود. بعد از تعطیلی فاز یک کارخانه، مبلغی از حقوق و مزایای کارگران و بازنشستگان را نیز کسر کردهاند که اعتراض و نارضایتی کارگران این کارخانه را در پی داشته است.

در حالی که در یکی دو ماه گذشته تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی از بهبود وضعیت و نبود مشکل در این واحد صنعتی خبر داده اند اما جمع زیادی از کارگران کارخانه سیمان ایلام در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات، کاهش حقوق و مزایا خود و ضعف مدیریتی از روز دوشنبه تا به امروز در داخل محوطه کارخانه تحصن کردند.

مسئولان استانی و شهرستانی نیز که در مقابل این تجمع کارگران کارخانه سیمان ایلام سکوت را پیش گرفته اند، و بعد از گذشته سه روز، امروز جمعی از مسئولان در محل فرمانداری سیروان در این خصوص جلسه تشکیل داده اند.

***
تجمع خانوادگی کارگران معدن قلعه زری دراعتراض به عدم پرداخت حقوق مقابل استانداری خراسان جنوبی

صبح امروز۱۸شهریور، کارگران معدن قلعه زری خوسف در اعتراض به عدم پرداخت حقوق دست به تجمع مقابل استانداری خراسان جنوبی زدند.

مجموع کارگران این معدن حدود ۳۸۰نفر است که تعدادی از زنان و کودکان خانواده ها نیز در جمع کارگران حضور داشتند.

به گزارش۱۸شهریورشبستان،معدن مس قلعه زری، در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان بیرجند و حاشیه شمالی کویر لوت قرار دارد، این معدن بین شهرستان های خوسف و نهبندان واقع شده و تعداد زیادی کارگر در آن مشغول بکار هستند، کارگرانی که برای کسب نان حلال باید خطرات کار کردن در عمق و زیر زمین را به جان بخرند.

عدم رسیدگی به مطالبات و عدم پرداخت به موقع حقوق این کارگران زحمتکش باعث شد تا امروز صبرشان سر آید و برای پیگیری موضوع مقابل استانداری خراسان جنوبی تجمع کنند.

یکی از کارگران شرکت کننده در این تجمع با بیان اینکه یک ماه حقوق معوقه داریم و ۱۳ روز هم دیر کرد این ماه است، گفت: مسئولان معدن به ما گفته اند اعتبار نداریم.

وی با بیان اینکه چند مرتبه شده که حقوق ها را دیر پرداخت می کنند، ادامه داد: معدن قلعه زری سال ۸۳ یک سال کامل حقوق کارگران را نداد و بعد از آن وضعیت درست شد و حالا بعد از ۱۰ سال دوباره باز چند ماهی شده که پرداختی ها دیر کرد دارد.

این کارگر معدن قلعه زری با اشاره به اینکه ما در این تجمع چیز خاصی از استاندار نمی خواهیم، گفت: برخی امروز به ما گفتند که کسی شما را تحریک کرده که بیایید اینجا تجمع کنید، اما ای کاش همه بدانند که ما از روی درد به اینجا آمده ایم.

وی افزود: بازگشایی مدارس نزدیک است و همه پول لازم دارند، اما ما هنوز حقوق نگرفته ایم و مسئولان معدن به ما گفته اند فعلا نداریم و با تاخیر می دهیم.

وی ادامه داد: یک ماه حقوق ما همیشه در دست خود شرکت است و الان حقوق تیرماه و مرداد را هنوز پرداخت نکرده اند.

یکی دیگر کارگران معدن قلعه زری هم با بیان اینکه پرداخت حقوق ها سر وقت نیست و تاخیر دارد، گفت: مدیر عامل شرکت پاسخگوی ما نیست، حقوق که می دهند اما دقیق نمی دهند و نمی شود برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته پرداختی ها خوب بوده اما الان یک سال شده که مدیر عامل عوض شده و پرداخت حقوق ها با مشکل روبرو شده است، گفت: ما هم بچه مدرسه ای دارم و نیازمند پول هستیم.

یکی دیگر از کارگران هم که درخواست دیدار با استاندار را دارد، گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر راه آمده ایم که با استاندار صحبت کنیم اما اجازه این کار را به ما نمی دهند.

طبق صحبت هایی که نماینده این کارگران با مسئولان استانداری خراسان جنوبی داشت مقرر شد که هفته آینده جلسه ای با حضور چند تن از کارگران به عنوان نماینده کارگران با استاندار داشته باشند و همچنین طبق آنچه شرکت ملی مس قول داده است حقوق این کارگران هفته آینده پرداخت شود.

به گزارش ایرنا درهمین رابطه،تعدادی از کارگران معدن مس قلعه زری شهرستان خوسف از توابع خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور در برابر ساختمان استانداری خواهان تسریع در پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

مجموع کارگران این معدن حدود ۳۸۰نفر است که تعدادی از زنان و کودکان خانواده ها نیز در جمع کارگران حضور داشتند.

معدن یادشده با شهر خوسف ۱۳۰کیلومتر و تا شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی ۱۶۵کیلومتر فاصله دارد.

به گفته کارگران، آنان با استفاده از خودروهای شخصی و نیز تعدادی از خودروهای شرکت به بیرجند آمدند.

یکی از کارگران گفت: معدن درآمد دارد اما به دلیل مشکل مدیریت حقوق کارگران دو ماه به تاخیر افتاده است، برخی آنها نیز گفتند، سه ماه حقوق دریافت نکرده اند.

به گفته یکی از کارگران ۳۳درصد سهام معدن به شرکت صنایع مس ایران و بقیه در اختیار بخش خصوصی است .

یکی از مسئولان استانداری خراسان جنوبی با حضور در جمع کارگران خطاب به آنان گفت: حقوق شما با یک ماه تاخیر پرداخت می شود و قرار بود، ۱۵شهریور پرداخت شود که سه روز تاخیر افتاده است.

وی علت مشکل را اختلاف نظر میان مدیرعامل، هیات مدیره و صاحب کارخانه عنوان کرد و از رسانه ها خواست که این موضوع رسانه ای نشود.

در حالیکه وی از کارگران می خواست سه تا پنج نماینده برای گفت و گو انتخاب کنند، کارگران اصرار به حضور استاندار در میان خود داشتند.

همچنین مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با حضور در جمع کارگران گفت: برای رفع مشکل در معدن مس قلعه زری سه ماه گذشته حداقل ۱۰جلسه برگزار شد هرچند قول هایی دادند اما به آن عمل نکردند.

علی جزندری افزود: مباحث مرتبط با معدن کاملا رصد می شود و استانداری از مشکل شما آگاه است و می دانیم شما نگران آینده شغلی خود هستید.
وی اضافه کرد: با انتخاب نماینده از میان خود کارهای انجام شده و آنچه انجام خواهیم داد را بررسی خواهیم کرد و با انتخاب نماینده به محل کار خود برگردید.

وی ادامه داد صنایع مس ایران و سهامدار عمده(آقای ولیان) نشست هایی برگزار کردند تاکنون از این نشست ها نتیجه ای گرفته نشد.

وی در همین حال تاکید کرد که ۷۰ درصد سهام معدن به بخش خصوصی تعلق دارد و با توجه به شخصی بودن معدن، مشکل باید از طریق مراجع خاص پیگیری شود.

معدن مس قلعه زری در کنار روستای قلعه زری قرار دارد.

رگه اصلی معدن دارای طول دو هزار متر و ضخامت آن سه تا پنج متر است که کانسنگ در حال بهره برداری آن در عمق ۳۰۰ متری دارای دو درصد مس و حدود نیم گرم در تن طلا است .کنسانتره ۲۴درصد مس این کانسار دارای ۱۷ گرم در تن طلا است.

***
ادامه تجمعات اعتراضی کارگران شرکت پیمانکاری سایبرنسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان اینبار مقابل فرمانداری کوهرنگ

روز گذشته(۱۷شهریور) کارگران شرکت پیمانکاری سایبر بیرنگان در استان چهارمحال بختیاری در ادامه بیتوجهی کارفرما به معوقات مزدیشان، مقابل فرمانداری شهرستان کوهرنگ دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش۱۸شهریور ایلنا، روز گذشته گروهی از کارگران شرکت پیمانکاری سایبر بیرنگان که در زمینه ساختمان سدسازی و تاسیسات آبیاری در منطقه کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری فعالیت دارند، به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مزدیشان از تیرماه سال گذشته (۹۴) مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گفته معترضان؛ این تجمع در اعتراض به بیتوجهی مدیریت شرکت سایبر نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات آنان انجام شده است.

کارگران شرکت سایبر در تجمع روز گذشته خود خواهان آن بودند که فرماندار کوهرنگ به «وضعیت معیشتی» و «بلاتکلیفی» آنها رسیدگی کند که ظاهرا فرماندار به آنها وعدههایی در خصوص پیگیری مطالباتشان داده است.

پیش از این کارگران شرکت سایبر تجمعات متعددی را در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی برگزار کرده بودند که با بیتوجهی کارفرما مواجه شده بود.

***
اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری رشتخوار دراعتراض به عدم پرداخت۹ماه حقوق

ازشب گذشته(۱۷شهریور) کارگران شهرداری رشتخوار دراعتراض به عدم پرداخت۹ماه حقوق دست به اعتصاب زدند واز جمع آوری زباله ها در کوچه و خیابان های سطح شهرخودداری کردند.

این کارگران درادامه اعتصابشان،امروز۱۸شهریور مقابل ساختمان اداری شهرداری اجتماع کردند.

به گزارش۱۸شهریور چهل ماه نیوز، صبح امروز کارکنان شهرداری رشتخوار در پی عقب ماندگی ۹ ماهه حقوق خود با تجمع در مقابل ساختمان اداری شهرداری این شهرستان اعتصاب خود را آغاز کردند.

این اعتصاب در شب گذشته با عدم جمع آوری زباله ها در کوچه و خیابان های سطح شهر همراه بود.

بیش از ۵۰ کارگر شهرداری روز گذشته در پی عقب افتاندن ۹ ماه از حقوق خود دست به اعتصاب زدند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.